اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت بخش خصوصی انجام می‎شود؛

تامین منابع اعتباری پروژه‎های زیربنایی در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: تامین منابع اعتباری پروژه‎های زیربنایی تنها از طریق اعتبارات دولتی نبوده و با مشارکت سرمایه خصوصی در حال انجام است.

تامین منابع اعتباری پروژه‎های زیربنایی در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا دادبود در مراسم بزرگداشت شهدای هفته دولت در گرگان اظهار داشت: بیش از یک هزار و 314 پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت به بهره‎برداری رسید وآغاز عملیات اجرایی 120 پروژه جدید نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی به میزان اعتبارات پروژه‎های مذکور اشاره کرد و افزود: در بخش پروژه‎های افتتاحی 350 میلیارد تومان تسهیلات و برای طرح‎هایی که کلنگ‎زنی شده‎اند اعتباری بالغ بر 310 میلیارد تومان برآورد شده است.
معاون عمرانی استاندار گلستان در خصوص پروژه‎های بسیار مهمی که در ابتدای سال 1390 به بهره‎برداری رسیدند اشاره کرد و گفت: پروژه سد نرماب که یکی از بزرگترین سدهای استان محسوب می‎شود تا شش سال دیگر  به بهره‎برداری خواهد رسید.
دادبود با بیان اینکه بهره‎برداری از این پروژه می‎تواند بخشی از نیازهای آبی استان را برطرف کند، اظهار داشت: مشکلاتی که در بخش‎های کشاورزی، صنعت و آب شرب گریبانگیر استان است با افتتاح این پروژه مرتفع می‎شود، گرچه مصرف صحیح در توزیع و مصرف آب نیز می‎تواند عاملی در ذخیره منابع آبی استان باشد.
دادبود به پروژه کلنگ زنی بیمارستان 320 تختخوابی آیت‎الله طاهری گرگانی، بهره‎برداری از 5 هزار واحد مسکن مهر، افتتاح پروژه سیمان گالیکش، بهره‎برداری از نیروگاه یک هزار مگاواتی علی‎آبادکتول اشاره کرد و افزود: بهره‎برداری از این پروژه‎های محوری می‎تواند در تامین مصارف مورد نیاز استان موثر باشد.
وی به دیگر اقدامات خوبی که در هفته دولت به ثمر نشست اشاره کرد و بیان داشت: افتتاح سایت پرورش میگو ، مرکز ماهیان خاویاری، کلنگ‎زنی طرح آفتاب یکی از بزرگترین پروژه تجاری، اداری، تفریحی و خدماتی شمال کشور، آغاز عملیات اجرایی تل‎کابین از پروژه‎های مهمی است که می‎تواند موجب تحولات زیادی در بخش‎های مختلف استان باشد.
معاون عمرانی استاندار گلستان استفاده از ظرفیت‎های بخش خصوصی را نقشی‎محوری دانست و خاطرنشان کرد: بهره‎برداری از بزرگترین بندر خصوصی خواجه‎نفس می تواند موجبات فعال کردن منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‎های یک هزار هکتاری در مبادله و صادرات کالا داشته باشد.
به گفته وی به زودی برج قابوس به عنوان اولین پروژه شمال کشور ثبت جهانی میشود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول