اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

از سوی یک مفتی در الازهر؛

فتوای اعدام سفیر اسرائیل در قاهره صادر شد

خبرگزاری فارس: یک مفتی الازهر در مصر در فتوایی اعلام کرد: مردم مصر حق دارند در پاسخ به اسرائیل سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره را اعدام کنند.

فتوای اعدام سفیر اسرائیل در قاهره صادر شد
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری التوافق، یک مفتی الازهر در مصر در فتوایی که مورد توجه جامعه مصر و مسلمانان قرار گرفته است اعلام کرد: مردم مصر حق دارند در پاسخ به اسرائیل در کشتن سربازان و افسران مصری در مرز با این رژیم سفیر اسرائیل در قاهره را اعدام کنند.
وی اعلام کرده است این فتوا را از احکام شریعت اسلامی برداشت کرده است و آماده است با علمای مسلمان درباره شرعی بودن و تطابق آن با فقه اسلامی مباحثه کند.
دکتر صلاح سلطان که استاد فقه اسلامی و یکی از مسئولان کمیته اتحادیه جهانی علمای مسلمان است افزوده است: اعدام سفیر رژیم صهیونیستی با توجه به اتفاقات رخ داده در مرز مصر و اسرائیل مسئله‌ای مطابق با شرع است.
وی که در همایش «راه قدس از قاهره آغاز میشود» سخن میگفت: باید هر صهیونیستی را که وارد مصر میشود کشت و این فتوا پیش از این در کنگره دانشگاه قاهره در سال 1994 صادر شده است.
بنابر این گزارش دکتر صفوت حجازی از مفکران اسلامی مشهور مصر که رژیم مبارک او را ممنوع المنبر کرده بود نیز پیش از این و در جریان جنگ 22 روزه فتوای قتل اسرائیلیهای حاضر در مصر را صادر کرده بود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول