اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

فارس خبر می‌دهد:

نفت و گاز پارسیان مالک 28.6 درصد سهام پالایشگاه تبریز شد

خبرگزاری فارس: دومین بلوک پالایشگاه تبریز که امروز در قالب 13.6 درصد سهام معامله شده توسط شرکت نفت و گاز پارسیان خریداری و این شرکت مالک بیش از 28 درصد سهام این شرکت مشمول 44 شد.به این ترتیب ملی پالایش و پخش از ترکیب سهامداری پالایشگاه تبریز خارج شد.

نفت و گاز پارسیان مالک 28.6 درصد سهام پالایشگاه تبریز شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، سازمان خصوصی سازی در حالی امروز به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اقدام به عرضه دومین بلوک پالایشگاه تبریز در قالب 13.6 درصد سهام کرد که این بلوک توسط کارگزاری بانک صادرات برای شرکت نفت و گاز پارسیان خریداری شد و این شرکت مالک 264 میلیون و 126 هزار و 280 سهم به قیمت هر سهم دو هزار و 717 ریالی شد تا در صورت پرداخت وجه نقد 30 درصدی این معامله 71.5 میلیارد تومانی در 30 روز کاری آینده ، این تعداد سهام را تصاحب کند.
این در حالی است که در 7 اردیبشت هم بلوک 15 درصدی پالایشگاه تبریز ( به قیمت هرسهم 3 و 92 ریال و به بیش از 90 میلیارد تومان) توسط نفت و گاز پارسیان خریداری شده بود. به این ترتیب نفت و گاز پارسیان مالک 28.6 درصد سهام پالایشگاه تبریز شد تا شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از ترکیب سهامداری آن خارج شود.
با این اوصاف شرکت نفت و گاز پارسیان با 28.6درصد، سهام عدالت با40 و رد دیون دولت 20 درصد و سایرین با 11.4 درصد از سهامداران اصلی این شرکت 194 میلیارد تومانی هستند.
شرکت پالایشگاه تبریز از 22 آبان سال گذشته با قیمت هر سهم 140 تومان به جمع شرکت های بورسی پیوسته است.
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول