اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار فیروزکوه تاکید کرد:

تجاری‏سازی دستاوردهای پژوهشی در فیروزکوه

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار فیروزکوه از فراهم آوردن زمینه تجاری‏سازی دستاوردهای پژوهشی در این شهرستان خبر داد.

تجاری‏سازی دستاوردهای پژوهشی در فیروزکوه
اسماعیل اسفندیار امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته در راستای حمایت از پژوهشگران در شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: نظام‏مند کردن اطلاعات پژوهشی شهرستان فیروزکوه، اقتصادی کردن فعالیت‌های تحقیق و پژوهش و فراهم آوردن زمینه‌ها و امکانات تحقیق و پژوهش و ارائه امور تسهیلی امر تحقیق از راهبردهای کارگروه تحقیق و پژوهش است.
وی افزود: این اقدامات در راستای حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران با هدف ایجاد انگیزه در آنها، انجام تحقیق و پژوهش کاربردی متناسب با نیاز شهرستان فیروزکوه و فراهم آوردن زمینه تجاری‏سازی دستاورهای تحقیق و پژوهش انجام می‏گیرد.
معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار فیروزکوه بیان کرد: کمیته تحقیق و پژوهش در قالب هسته اجرایی، پیگیری بحث تامین اعتبارات تحقیق و پژوهش را مد نظر داشته و وظایف این هسته را تعریف کرده است.
اسفندیار همچنین افزود: ارائه مشاوره علمی به پژوهشگران، تدوین شیوه نامه‌ها از ابتدای ارائه طرح تا پایان اجرای آن توسط کمیته تحقیق و پژوهش و ارائه راهکارهایی به منظور تسهیل در دسترسی پژوهشگران به اطلاعات مورد نیاز از مهم‌ترین موارد حمایت معنوی از آن‌ها و ایجاد دلگرمی در سیر مراحل انجام طرح تحقیق و پژوهش است. 

* پیگیری جذب بودجه‌های پژوهشی
معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار فیروزکوه همچنین میزان بودجه‌های پژوهشی و علمی شهرستان فیروزکوه را اعلام کرد.
وی گفت: بودجه‌های تحقیق و پژوهش به طور عمده به صورت متمرکز اختصاص می‌یابد و در سال جاری آیین‏نامه اجرایی اختصاص سه تا پنج دهم درصد کل بودجه به امر پژوهش تاکنون به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشده است.
اسفندیار ادامه داد: در صورت ابلاغ این بودجه‌ها، پیگیری جذب بودجه‌های پژوهشی از سوی هسته اجرایی کمیته تحقیق و پژوهش به طور جدی در دستور کار و شرح وظایف این کمیته قرار دارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول