اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان صورت گرفت؛

افتتاح نخستین خانه هنر خراسان جنوبی در بیرجند

خبرگزاری فارس: نخستین خانه هنر خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند و در محل خانه تاریخی فروتنی افتتاح و آغاز به کار کرد.

افتتاح نخستین خانه هنر خراسان جنوبی در بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرپرست سازمان بهسازی شهرداری بیرجند صبح امروز در مراسم افتتاح این پروژه که جزء 40 پروژه افتتاحی شهرداری بیرجند در هفته دولت است، اظهار داشت: مرمت این خانه تاریخی از سال گذشته آغاز و این کار یک سال به طول انجامیده است.
محمد تبریزی افزود: این پروژه با همکاری مجموعه بهسازی شهرداری و میراث فرهنگی مرمت شده است.
وی از فعال‌سازی هفت کارگاه آموزشی در این مجموعه خبر داد و یادآور شد: از جمله این کارگاه‌های آموزشی می‌توان به کارگاه خط، نقاشی و سفال نام برد که در این کلاس‌ها حدود 50 نفر در ایام تابستان ثبت‌نام و آموزش داده شده‌اند.
سرپرست سازمان بهسازی شهرداری بیرجند به سبک معماری خانه فروتنی بیرجند اشاره کرد و یادآور شد: نوع مصالح این مجموعه مربوط به زمان قاجار است.
محمدعلی قاسم‌زاده نداف فرماندار بیرجند نیز در این جلسه تصریح کرد: امید است افتتاح این خانه هنر زمینه‌ساز رشد و ترقی هنر شهرستان بیرجند را فراهم آورد.
شهردار بیرجند نیز در این مراسم به سایر پروژه‌های افتتاح شده شهرداری در هفته دولت اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه‌ها بهره‌برداری از بازار محله‌ای ولی‌عصر (عج) در خیابان پرستار بیرجند است که کل اعتبار هزینه شده در این محل 4 هزار میلیون ریال است که این پروژه از سال 84 آغاز شده است.
محمدجواد وحدتی‌فر افتتاح سوله مدیریت بحران را نیز یکی دیگر از این پروژه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: کل اعتبار هزینه شده برای این پروژه 3 هزار و 750 میلیون ریال است که عملیات ساخت این مجموعه از سال 85 آغاز شده است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول