اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه جنبش امل:

امکان زنده بودن امام موسی‌صدر بسیار زیاد است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه جنبش امل گفت: وضعیت برخی مخالفین دولت قذافی بعد از 20 سال نامعلوم بودن مشخص شده است که زنده هستند، به همین دلیل امکان زنده بودن امام موسی صدر بسیار زیاد است.

امکان زنده بودن امام موسی‌صدر بسیار زیاد است
حمدان خلیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ارتباط هیئت پیگیر آزادی امام موسی صدر از مدت‌ها پیش با مبارزان لیبی اظهار داشت: طبق اطلاعاتی که این گروه‌ها به ما داده‌اند امام موسی صدر توسط برخی از این افراد رویت شده و حتی زندانی که در مقطعی امام موسی صدر در آن به سر می‌برده، مشخص شده است.
وی افزود: سرنوشت بیش از 50 هزار نفر در لیبی نامشخص است اما وضعیت برخی مخالفین دولت قذافی بعد از 20 سال نامعلوم بودن وضعیت، مشخص شده است که زنده هستند به همین دلیل امکان زنده بودن امام موسی صدر بسیار زیاد است.
عضو جنبش امل با اشاره به شبهه‌ای که در مورد تمام زندانیان در کشور لیبی وجود دارد، گفت: برخی اخبار حاکی از قتل تعداد زیادی از زندانیان سیاسی توسط پسر قذافی دارد اما اطلاعات دیگری که در اختیار مخالفین و این جنبش قرار گرفته است موجب شده که ما با قاطعیت اعلام کنیم امام موسی صدر زنده است.
وی منطق زنده نگهداشتن امام موسی صدر توسط قذافی را نامعلوم دانست و تصریح کرد: دیکتاتور لیبی هیچگونه معیار عقلی و منطقی برای کارهای خود نداشت و نمی‌توان ضابطه‌ای برای اعمال او مشخص کرد؛ به عنوان مثال این شخصیت عجیب در سال 2009 در مراسم سالگرد کودتای نظامی خود مدعی تشکیل حکومتی فراتر از فلسطین و اسرائیل به نام دولت اسرائیل شده بود.
حمدان در ادامه این گفت‌وگو به بیداری اسلامی در کشورهای عرب اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب‌های اخیر دلایل زیادی دارد که در هر کشور متفاوت با سایر مناطق است.
وی کشور مصر را به عنوان مهم‌ترین کشوری دانست که دارای تغییر در ساختار حکومت شده است و گفت: بیش از 10 میلیون نفر در این کشور در فقر مطلق به سر برده و حتی سرپناهی برای زندگی ندارند به همین دلیل در گورستان‌ها زندگی می‌کنند و نیز مصر دارای جمعیت زیاد فارغ‌التحصیل بیکار نیز هست.
عضو هیئت رئیسه جنبش امل با بیان اینکه کودکان مصری در مورد این نظام طبقاتی از والدین خود پرسش‌های زیادی دارند، افزود: این فاصله طبقاتی از زمان جمال عبدالناصر در مصر وجود داشته است اما او دلایلی چون جنگ با رژیم صهیونیستی را بهانه‌ای برای وجود فقر عنوان می‌کرد در حالی که مبارک روابط حسنه‌ای با اسرائیل داشت اما بسیاری از ثروت‌های ملی مصر در اختیار او و فرزندانش قرار گرفته بود.
وی تصریح کرد: جوانان مصری در مقابل این تبعیض صبر نکرده و به مقابله با دیکتاتوری مبارک برخاستند تا بتوانند حقوق پایمال شده خود را از سران این کشور بازپس گیرند.
حمدان با هشدار نسبت به توطئه‌های آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی در مصر و سایر کشورهای عرب ابراز داشت: استکبار جهانی به دنبال ایجاد جنگ نرم در کشورهای منطقه است و با ایجاد آشوب‌های خیابانی سعی در رسیدن به اهداف خود دارد ‌بنابراین مردم عرب و مسلمان باید با هوشیاری کامل مراقب این توطئه‌ها باشند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول