اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر جدید داورزن:

اختصاص اعتبارات در رشد مسائل فرهنگی موثر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر جدید داورزن گفت: اختصاص اعتبارات مناسب در رشد مسائل فرهنگی موثر است.

اختصاص اعتبارات در رشد مسائل فرهنگی موثر است
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حجت‌الاسلام محمود مداحی ظهر امروز در جمع مردم و مسئولان بخش داورزن اظهار داشت: بوجود تلاش دولت در برخی عرصه‌ها از جمله اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها و تثبیت انرژی هسته‌ای و  مبارزه با استکبار  در برخی موارد تلاش‌ها افزایش یابد.
وی تقویت جبهه فرهنگی اسلامی را علیه دسیسه‌های غرب خاطرنشان شد و افزود: اختصاص اعتبارات مناسب و برنامه‌ریزی‌های مدون می‌تواند در رشد مسائل فرهنگی و نهادینه کردن آن مثمر ثمر باشد.
وی وجود برخی هنجارشکنی‌ها از جمله بدحجابی و بی حجابی در جامعه را یاد آورر شد و ادامه داد: این ارزش‌ها اسلامی با هشت سال دفاع مقدس و نثار خون صدها شهید بدست آمده و نباید به راحتی از کنار کسانی که هنجار شکنی می‌کنند گذشت.
امام جمعه داورزن ایجاد عدالت در توزیع امکانات را یادآور شد و تصریح کرد: چرا تمام امکانات فرهنگی، اجتماعی بایستی در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها مستقر شده و در روستاها و شهرهای کوچکتر کمتر به آن بهاء داده شود.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عوامل مهاجرت را می‌توان در نبود وجود امکانات رفاهی و فرهنگی در سطح روستاها و شهرهای کوچک دانست.
حجت‌الاسلام مداحی از بالارفتن سن ازدواج به عنوان یک معضل اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: اختصاص تسهیلات مناسب و کم درد سر راهی مناسب برای کاهش سن ازدواج  به شمار می‌رود.
وی در ادامه پایین آمدن نرخ بهره بانکی را برای رونق اقتصادی مهم دانست و گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب با اختصاص اعتبارات کم بهره می‌تواند روند رشد کشور را افزایش دهد.
وی با اشاره به حضور نیمی از جمعیت کشور در سطح روستاها افزود: دولت بایستی رسیدگی مناسبی به امور دامداری و کشاورزی و اختصاص تسهیلات برای کشاورزان برای جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها داشته باشد.
وی یکی از پدیده‌های مذموم و زشت در جامعه را تکدی‌گری عنوان کرد و گفت: چرا باید در کشوری که نهادهای مختلف از جمله کمیته امدادو بهزیستی و ده‌ها موسسه خیریه وجود دارد شاهد حضور متکدیان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: باید با متکدیانی که به صورت حرفه‌ای مشغول هستند برخورد قاطع‌تری صورت گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول