اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون تومان؛

خط انتقال آب کشاورزی زاوه به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: همزمان با آخرین روز از هفته دولت و با حضور استاندار خراسان رضوی خط انتقال آب کشاورزی در روستای حاجی آباد شهرستان زاوه به بهره‌برداری رسید.

خط انتقال آب کشاورزی زاوه به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در مراسم بهره‌برداری از این پروژه اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر در استان استفاده بهینه از منابع آبی و بازچرخانی آب‌های موجود در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به مصرف 92 درصدی آب در بخش کشاورزی اصلاح سیستم آبیاری کشاورزی را از برنامه‌های جدی امسال در استان عنوان کرد.
وی گفت: 800 هزار هکتار از اراضی زیر کشت استان به صورت آبی زراعت می‌شود که باید نسبت به اصلاح سیستم آبیاری در آنها اقدام شود.
این خط انتقال به طول 130 کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.
همچنین همزمان با آخرین روز هفته دولت و با حضور استاندار خراسان رضوی مجتمع آبرسانی چنگ در شهرستان زاوه به بهره‌برداری رسید.
صلاحی در این مراسم اظهار داشت: توجه به عمران و آبادانی روستاها از جمله اولویت‌های مهم در استان است که با نامگذاری سال گذشته به عنوان سال رسیدگی به روستاها در خراسان رضوی به صورت جدی کلید خورده است.
وی روستاها را مرکز تولید خواند و گفت: برای افزایش تولید و ماندگاری بیشتر روستاییان و مهاجرت نکردن آنان به حاشیه شهرهای بزرگ باید به عمران و توسعه روستایی توجه بیشتری شود.
استاندار خراسان رضوی ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در روستاها را از دیگر  برنامه‌های توسعه ای روستا عنوان کرد.
محمد دانشگر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی درباره اطلاعات این پروژه گفت: این مجتمع آبرسانی که هفت روستا را در بر میگیرد، 570 خانوار و جمعیتی بالغ بر دو هزار و 300 نفر را در بر میگیرد.
وی گفت: برای این مجتمع 9 کیلومتر خط انتقال، 3.5 کیلومتر شبکه توزیع، 400 متر مکعب مخزن و یک حلقه چاه احداث شده است.
اتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول