اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل استان اردبیل:

نرخ حمل و نقل بار در اردبیل باید بازنگری شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: ‌بعد از گذشت دو سال از ثابت بودن قیمت حمل و نقل بار در اردبیل ضرورت بازنگری در این موضوع احساس می‌شود.

نرخ حمل و نقل بار در اردبیل باید بازنگری شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی رحمتی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد سوخت و حمل و نقل اردبیل اظهار داشت: از دو هفته پیش رانندگان فعال در شرکت‌های حمل و نقل سیمان اردبیل با تحصن و دست‌ کشیدن از کسب و کار به پایین بودن نرخ کرایه‌ها و بارگیری اعتراض کردند اما به جرات اعلام می‌کنیم که تحصن رانندگان در اردبیل معنا ندارد چرا که محوریت کار حمل و نقل در اردبیل با شرکت‌هاتی حمل و نقل است.
مدیرکل حمل و نقل استان اردبیل بیان داشت: ‌با حضور در کارخانه سیمان و دادن برخی وعده‌ها بعد از گذشت سه روز رانندگان را مقید کردیم تا بارگیری و حمل سیمان را انجام دهند و بر اساس بررسی‌های میدانی دریافتیم که بیش از دو سال است نرخ حمل و نقل بار به ویژه سیمان با وجود افزایش در سایر استان‌های همجوار در اردبیل ریالی افزایش نیافته است.
این مسئول افزود: بعد از بررسی از وضعیت کرایه سایر استان‌ها در حمل و نقل برون‌ شهری و درون شهری تفاوت کرایه حمل بار در اردبیل با استان‌های همجوار بین 15 تا 80 درصد در نوسان بوده و ما بر همین اساس و در پاسخ به مطالبات رانندگان و سنگینی هزینه‌های بیمه،‌ لاستیک روغن و استهلاک خودرو از ستاد سوخت انتظار داریم در نرخ جدید بازنگری کند.
رحمتی اظهار داشت:‌ در دو سال گذشته در اغلب استان‌های همجوار اردبیل با تصمیم ستاد سوخت افزایش 10 تا 15 درصد به صورت سالانه اعمال شده در حالی که آخرین افزایش قیمت ما اوایل سال 88 بود که 10 درصد به صورت عمومی و 15 درصد در مناطق صعب‌العبور و دارای گردنه‌های سخت نرخ کرایه‌ها را افزایش دادیم.
این مسئول ادامه داد:‌ با احتساب نرخ حمل و نقل در تبریز از محل حمل سیمان در صوفیان به این نتیجه رسیدیم که تفاوت قیمت بین محل بارگیری کارخانه سیمان اردبیل به سایر نقاط به ویژه در برون‌ شهری 88 درصد تفاوت وجود دارد و باید این فاصله اصلاح شود.
مدیرکل حمل و نقل استان اردبیل افزایش کرایه حمل و نقل را به صورت معقول حق مسلم صاحبان شرکت‌ها و کامیون‌داران اعلام کرد.
وی بیان داشت: آماده هستیم با برآورد‌های کارشناسی نرخ جدید را در ستاد کمیسیون تنظیم بازار مطرح و به صورت قانونی از نیمه دوم سال اعمال کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان اردبیل نیز با گله‌مندی از پیشنهاد افزایش 15 درصدی نرخ کرایه حمل سیمان، گفت: این افزایش آنی تبعات مختلفی را در نرخ سیمان خواهد داشت و با توجه به روند صعودی قیمت سیمان تنش در بازار را مضاعف می‌کند.
محمد اسمعیلی خاطرنشان کرد: آخرین تغییرات در قیمت کرایه حمل و نقل سیمان اعم از درون و برون شهری اواخر سال 88 اعمال شده و به هیچ وجه نرخ‌گذاری ما پایین‌تر از سایر استان‌ها نیست.
وی بیان داشت: با تشکیل کمیته ارزیابی و بررسی موضوع با حضور انجمن صنفی سیمان، حمل و نقل، بازرگانی، تعزیرات و استانداری باید درصد افزایش به صورت دقیق بررسی شود تا در قالب یک طرح پیشنهادی به کمیسیون تنظیم بازار ارائه شده و در آنجا به تصویب نهایی برسد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول