اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

پاکسازی 12 هزار هکتار اراضی آذربایجان شرقی از آفات عمومی

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بیش از 12 هزار هکتار از اراضی زراعی استان از آفات عمومی پاکسازی شده است.

پاکسازی 12 هزار هکتار اراضی آذربایجان شرقی از آفات عمومی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمودکیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مبارزه عمومی علیه آفات در مزارع استان، به منظور کنترل تولید محصول و کاهش خسارات بهره‌برداران و هم چنین تداوم بخشی به تولید محصول سالم در استان، در شهرستان‌های مختلف اظهار داشت: در این راستا، بیش از یک هزار و 50 هزار هکتار از اراضی زراعی استان، از آفت سن گندم پاکسازی شده است.
وی همچنین اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 710 هکتار از اراضی استان از آفت ملخ و 234 هکتار نیز از آفت موش پاکسازی شده است.
کیا از نظارت بر کنترل شیمیایی عوامل خسارت زای باغی در سطح 27 هزار از باغات و 14 هزار و 200 هکتار از اراضی زراعی استان خبر داد و گفت: عملیات مبارز بیولوژیک با ساقه‌خوار برنج با رهاسازی زنبور تریکوها در سطح یک هزار و 200 هکتار سطح از شالیزارهای استان، با موفقیت به انجام رسیده است.
مدیرحفظ نباتات سازمان آذربایجان شرقی با اشاره به عزم جدی سازمان در تولید محصول سالم  برای رسیدن به جامعه بدون بیماری و هم چنین تسریع و ساده‌سازی راه‌های ورود به عرصه تجارت منطقه‌ای و جهانی از انتقال اطلاعات فنی مربوط به نحوه داشت محصول سیب و انگور به بهره‌برداران استانی خبر داد.
وی افزود: علاوه بر ارائه مشاوره‌های رایگان کارشناسی و نظارت بر نحوه و روند تولید محصولات باغی، 17 اطلاعیه فنی در رابطه با نسل دوم کرم سیب و کرم خوشه‌خوار انگور، به صورت مکتوب و از طریق مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان، در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت سالم بودن محصولات تولیدی و وارداتی، در سلامت کل جامعه و تلاش برای مدیریت بهتر بر نحوه جریان‌یابی چرخه تولید، توزیع و مصرف محصولات در جامعه برای رسیدن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی گفت: در سال 89 ، صدور گواهی بهداشتی برای بیش از 70 هزار تن محصول صادراتی و 589 هزار تن محصول وارداتی و هم چنین 84 تن محصول ترانزیتی، با نظارت کارشناسان امر انجام گرفته است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول