اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌10مهر ماه؛

جشنواره پویانمایی رضوی در گلستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر سومین جشنواره پویانمایی سیره رضوی گلستان از ارسال 15 اثر در بخش فیلم و فیلمنامه به دبیرخانه این جشنواره در این استان خبر داد.

جشنواره پویانمایی رضوی در گلستان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از دبیرخانه حشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) غلامرضا منتظری دبیر سومین جشنواره پویانمایی سیره رضوی گلستان با بیان این مطلب اظهار داشت: 9 اثر در بخش فیلمنامه و 6 اثر در بخش فیلم به دبیرخانه جشنواره در استان ارسال شده است.
وی افزود: 9 اثر فیلمنامه از شهرهای اصفهان، مینودشت، تبریز، یزد، سمنان، اسلامشهر، اهواز و قم و شش فیلم از شهرهای شیراز، اصفهان، ایلام، کرمانشاه و مشهد به دبیرخانه سومین جشنواره پویانمایی سیره رضوی در گلستان ارسال شده است.
منتظری، پشیمان، توسل، کادوی تولد، رجعت، یک قطره باران، دیوار، کوکوی کبوتران، هفت پرده از شمسه سبز و دریا از نام های اثرهای رسیده در بخش فیلمنامه جشنواره بیان کرد.
وی در ادامه اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومان به ویژه امام رضا(ع) و کشف و بروز استعدادهای هنری و آشنا کردن نسل جوان جامعه با معارف رضوی به کمک ابزار نوین بصری را از اهداف این جشنواره بیان کرد.
منتظری افزود: این جشنواره در موضوعاتی همچون سیره رضوی شامل احادیث، روایات، نکته ها، حکمت‌ها، لطایف، پیام های آموزشی و تربیتی در کلام و سیره رضوی، اصحاب و یاران امام، جایگاه ویژه علمی و اخلاقی و مناظرات حضرت، کرامات رضوی شامل ضامن آهو، نماز باران، شفایافتگان و پناهندگان حرم، خاطرات رضوی، داستان‌ها و حکایات مرتبط با یاران و اصحاب امام رضا(ع)، جلوه های مهرورزی، منازل سفر امام رضا(ع) از مدینه تا مرو تولد، زندگی و شهادت حضرت احادیث منصوب به امام رضا (ع) حدیث سلسله‌الذهب، کاروان‌های زیارتی امام‌رضا (ع)، زائران، آداب زیارت، مشتاقان تمتم در آن سوی مرزها، تاریخ حرم مطهر رضوی، معماری حرم مطهر و فرهنگ وقف، امام رضا(ع) و اهل‌بیت، آئین‌های اقوام درباره زیارت، ارادت و استقبال از زائران حرم مطهر رضوی، زمامداران عباسی و سایر موضوعات مرتبط با سیره رضوی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا دهم شهریور سال جاری مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه سومین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی در گلستان واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امور سمعی و بصری ارسال کنند.
منتظری یادآور شد: این جشنواره به مناسبت میلاد با سعادت عالم آل محمد(ص) حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت مهرسال جاری در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول