اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 71 میلیارد ریال؛

7 طرح در زرند بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: در آخرین روز از هفته دولت با اعتبار 71 میلیارد ریال هفت طرح گازرسانی و گلخانه‎ای در شهرستان زرند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

7 طرح در زرند بهره‌برداری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، پیش از ظهر امروز در آخرین روز از هفته دولت با اعتبار 71 میلیارد ریال هفت طرح گازرسانی و گلخانه‎ای در شهرستان زرند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
اسدالله ضیاء‌الدینی سرپرست فرمانداری زرند در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به میمنت هفته دولت طرح گازرسانی به شش روستای اسماعیل‌آباد، کریم‌آباد، حسین‌آباد، ده‌ایرج، واسط و مهدی‌آباد با سرمایه‌گذاری 64 میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: این طرح‌ها در قالب 56 کیلومتر خط تغذیه و خط انتقال، یک‌هزار و 300 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند.
همچنین بهره‌برداری از نخستین گلخانه تمام اتوماتیک هیدروپونیک برای نخستین بار در استان کرمان با سرمایه‌گذاری 7 میلیارد ریال در قالب 4 هزار مترمربع فضای گلخانه و ظرفیت تولید سالانه 800 هزار شاخه گل رز صورت گرفت.
ضیاء‌الدینی از اتمام کار مطالعات اولیه‎ گازرسانی به روستاهای شرقی زرند خبر داد و افزود: کار طراحی آن در دهه‎ فجر سال جاری اجرا می‎شود.

* بهره‌برداری از 16 طرح آبرسانی در استان کرمان
همچنین به مناسبت هفته دولت 16 طرح آبرسانی افتتاح و 44 روستای استان کرمان از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند، این تعداد طرح با اعتبار بیش از 73 میلیارد و 616 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.
برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها که 44 روستا با 3 هزار و 763 خانوار از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند، یک‌هزار و 46 کیلومتر خط انتقال و 126 کیلومتر شبکه داخلی اجرا شده است.
همچنین در این ارتباط 2 هزار و 290 مترمکعب مخزن احداث و 9 حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.
مرحله نخست مجتمع آبرسانی قاسم‌آباد در شهرستان سیرجان، مرحله اول مجتمع میدوک در شهربابک،‌ شبکه آبرسانی دارزین در شهرستان بم، مجتمع آبرسانی فتح‌آباد و شریف‌آباد در شهرستان زرند و مرحله دوم مجتمع مهن‌آباد رودبار از جمله طرح‌های بهره‌برداری شده در ایام هفته دولت هستند.
شبکه آبرسانی گرگاز و شه‌دراز، فاز اول مجتمع حسین‌آباد - زینل آباد و شبکه آبرسانی شهرک شهید سعیدی در شهرستان جیرفت، فاز دوم مجتمع پلگی و فاز اول مجتمع صولان در شهرستان قلعه‌گنج نیز در این ایام به بهره‌برداری رسید.
شبکه‌های آبرسانی روستاهای فتح‌آباد و میرآباد انصاری و فاز اول مجتمع آبرسانی نگین کویر شهرستان فهرج نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
بنابراین گزارش شبکه آبرسانی نورآباد گو، فاز اول مجتمع آبرسانی زنبوری و شهلکان و فاز سوم مجتمع آبرسانی چاه شور در شهرستان منوجان نیز به بهره‌برداری رسید.
در ایام هفته دولت سه طرح مجتمع‌های آبرسانی آبشوئیه، خشکار و چکری در شهرستان کهنوج با اعتبار یک‌هزار و 500 میلیون ریال کلنگ‌زنی شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول