اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

ایران مایه امید و خودباوری ملت‌های آزاده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهاوند گفت: ایران اسلامی مایه امید و خودباوری ملت‌های آزاده جهان است.

ایران مایه امید و خودباوری ملت‌های آزاده است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی شهرستان نهاوند اظهار داشت: امروز ایران اسلامی باور "خواستن، توانستن است" را به همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان آموخته است.
وی ادامه داد: از مهم‌ترین علت‌هایی که انقلاب اسلامی ایران با وجود تهدیدات و تحریم‌های دشمن توانسته است بعد از گذشته سال‌های متمادی همانند کوهی استوار پابرجا باقی بماند وجود نعمت ولایت فقیه و رهبری آگاه، باتقوا، مدیر، مدبر و دشمن‌شناس است.
امام جمعه شهرستان نهاوند بیانات مقام معظم رهبری را چراغ هدایت جوامع اسلامی به ویژه کشورمان دانست که باید به طور صحیح و بدون هیچ کم و کاستی در راستای عمل به آن اقدام شود.
وی به بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: حکام زورگو و مستکبر هم‌اکنون از چشم مردم افتاده‌اند، بنابراین بهتر است با تسلیم شدن به قانون، خود را برای هر گونه محاکمه‌ای آماده کنند.
مغیثی داشتن هدف را در زندگی موجب تلاش و جدیت در انجام کارها دانست و افزود: انسان در کنار داشتن هدف باید امید و توکل را نیز از دست ندهد.
وی با اشاره به اینکه شرایط فرهنگی امروز جامعه در انطباق با اصول دینی و اخلاقی ضعیف است، بیان داشت: برای اجرای فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی باید اقدامات بیشتری صورت پذیرد.
امام جمعه شهرستان نهاوند فرهنگ ناب اسلامی را زمینه‌ساز همه حرکت‌ها و تلاش‌های معنوی در جامعه خواند و گفت: در دولت‌های نهم و دهم بیش از دیگر دولت‌ها به مقوله فرهنگ اسلامی- ایرانی توجه شده زیرا تصویب کمک به مساجد و ایجاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در سطح کشور نشان از این ادعاست.
وی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را مکان مناسبی برای غنای فکری دغدغه‌های روزمره جوانان در عرصه‌های فرهنکی، هنری، اجتماعی و معنوی دانست و ابراز داشت: باید کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کشور و به تبع آن در استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.
مغیثی با بیان اینکه ساده‌زیستی مسئولان را می‌توان به عنوان یکی از عوامل مهم آگاهی آنها از مشکلات روزمره مردم ذکر کرد، افزود: یکی از دلایلی که می‌تواند مسئول را از مردم دور کند توجه به رفاه‌طلبی و دوری از ساده‌زیستی است.
وی در پایان سخنانش یاد خدا و توجه به اخلاص در عمل و صفای باطنی را در خدمت صادقانه به مردم خواند و ابراز داشت: داشتن مسئولیت امانتی است که مدتی کوتاه در اختیار آدمی است بنابراین هر مسئول باید نهایت دقت و سرعت را در رفع مشکلات مردم و ارباب رجوع داشته باشد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول