اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین بنایی عنوان کرد:

تعامل معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهوری با کمیسیون برنامه و بودجه

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تشریح عملکرد یک سال گذشته معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رئیس‌جمهوری گفت: مهم‌ترین نقطه ضعف این معاونت در سال گذشته رکوردشکنی در ارائه دیرهنگام لایحه بودجه و مهم‌ترین نقطه قوت آن هم تعامل گسترده و قابل تقدیر این نهاد با کمیسیون برنامه و بودجه بود.

تعامل معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهوری با کمیسیون برنامه و بودجه
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی با یادآوری هفته دولت، بر لزوم نقد صحیح و منصفانه عملکرد تمام بخش‌های زیرمجموعه دولت تأکید کرد و گفت: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رئیس‌ جمهوری یکی از نهادهای مهم درون دولت است که بیشترین ارتباط آن هم با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعیین نیاز بخش‌های مختلف دولت در سراسر کشور و پالایش نهایی لایحه بودجه از مهم‌ترین وظایف معاونت برنامه‌ریزی است که همه اینها نیاز به تعامل گسترده این نهاد با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دارد.
وی تأکید کرد: کمیسیون برنامه و بودجه و معاونت برنامه‌ریزی در یک سال گذشته برای نهایی کردن قانون برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه ۹۰ نشست‌های متعددی با هم برگزار کردند که نشان می‌دهد این دو نهاد تعامل بی‌نظیر و قابل تقدیری با یکدیگر دارند.
عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف عملکرد معاونت برنامه‌ریزی را ارائه دیرهنگام لایحه بودجه ۹۰ اعلام کرد و گفت: سال گذشته دولت در تأخیر در ارائه لایحه بودجه رکوردشکنی کرد و موجب شد که برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی مجلس مجبور شود بودجه کشور را دو دوازدهم ببندد و در واقع بودجه به جای اول فروردین از اول خرداد اجرا شود.
وی همچنین افزود: دولتی‌ها امسال قول داده‌اند لایحه بودجه را در موعد قانونی آن یعنی سرانجام تا ۱۵ آذر به مجلس ارائه کنند که اگر این اتفاق بیفتد مجلس هم بودجه را پیش از ۲۲ بهمن نهایی و ابلاغ می‌کند تا پیش از آغاز سال جدید یک ماه وقت برای فراهم کردن مقدمات اجرای بودجه وجود داشته باشد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: آنچه از صحبت‌ها و گزارش‌های معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی بر می‌آید نشان می‌دهد که این نهاد عزم خود را برای ارائه به موقع بودجه و جلوگیری از اتفاق ناخوشایند سال گذشته جزم کرده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول