اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

بررسی عملکرد اقتصادی دولت با محوریت مطالبات رهبری -1

سلیمی: عدم تخصیص یارانه تولید فعالیت واحدهای صنعتی را متوقف میکند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص تزریق ناکافی منابع مالی به بخش صنعت با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: تأکید ایشان بر لزوم حمایت از بخش تولید، تذکر بسیار مهم و به جایی بود زیرا اگر این بخش توسعه یابد، اشتغال‌زایی نیز با رشد همراه خواهد بود.

سلیمی: عدم تخصیص یارانه تولید فعالیت واحدهای صنعتی را متوقف میکند
حسین سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: قرار بود 30 درصد درآمد حاصل از هدفمندی به بخش تولید اختصاص یابد که رقم ناچیزی از این هدف محقق شد.
وی افزود: در مرحله اول اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در بخش صنعت فقط تعدادی وام با بهره 4 درصد جهت پرداخت مابه‌التفاوت قیمت انرژی به برخی صنایع داده شد که البته برخی واحدها نیز از این تسهیلات بیبهره ماندند.
سلیمی با تأکید بر لزوم تخصیص سهم 30 درصدی بخش صنعت از درآمد هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: به جز وام خط اعتباری انرژی تعداد کمی تسهیلات جهت بهینه‌سازی واحدهای صنعتی و تغییرات ساختاری برای کاهش مصرف گاز و برق به برخی واحدها اعطا شد که ناکافی است. 
وی با بیان اینکه پیش‌بینی انجام شده برای اختصاص منابع مالی به واحدهای تولیدی همزمان با هدفمندی یارانه ها محقق نشده است، افزود: باید بودجه لازم در این مورد تأمین شود تا فعالیت واحدهای صنعتی متوقف نشود.
وی ادامه داد: تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم حمایت از بخش تولید، تذکر بسیار مهم و به جایی بود زیرا اگر بخش صنعت، توسعه یابد تولید ناخالص داخلی بهبود مییابد و اشتغال‌زایی نیز با رشد همراه خواهد بود. 
عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع با اشاره به صدور مصوبه مربوط به تخصیص 20 درصد از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به بخش صنعت در بهمن سال قبل، گفت: با گذشت حدود 8 ماه از صدور این مصوبه هنوز اتفاق قابل قبولی رخ نداده و واحدهای صنعتی از مشکلات خود در زمینه هدفمندی یارانه‌ها گله‌مندند.
وی ادامه داد: در اتاق بازرگانی در حال جمع‌آوری اطلاعات در زمینه تخصیص یارانه بخش صنعت و مشکلات واحدهای تولیدی هستیم تا مشخص شود وضعیت این بخش به چه صورت است.
سلیمی ادامه داد: برخی از واحدها مشکلات و چگونگی وضعیت خود را اعلام کرده‌اند و برخی دیگر نیز در حال تهیه گزارش مربوطه هستند تا ما نیز این مسئله را با حضور نمایندگان دولت و مجلس در کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی پیگیری کنیم.
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول