اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی انجام می‌شود؛

راه‌اندازی کتابخانه با نسخ خطی و سنگی در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: به زودی کتابخانه باز نسخ خطی چاپی و سنگی قدیمی در سیستان و بلوچستان بازگشایی می‌شود.

راه‌اندازی کتابخانه با نسخ خطی و سنگی در سیستان و بلوچستان
اسفندیار زیدآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کتاب‌ها و نسخ قدیمی خطی و سنگی جمع‌آوری و در کتابخانه باز به نمایش گذاشته می‌شود.
وی از راه‌اندازی کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: در هشت شهرستان استان نیز کانون‌های مذهبی راه‌اندازی می‌شود و مقرر شده با مولفان و منتقدان کتاب‌ها چهار نوبت نقد و بررسی انجام شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای استفاده از توان خیران مقدمات کار برای انجمن‌های خیریه کتابخانه‌ سازها در حال پیگیری است.
زیدآبادی با اشاره به اینکه طرح کتاب من در استان بسیار مفید بوده و با استقبال فراوانی روبه رو شده خاطرنشان کرد: امکان‌دارد کتاب‌هایی در استان تهیه نشود و متقاضی می‌تواند با مراجعه به کتابخانه‌ ملی با عضویت در آن کتاب مورد نظر را از طریق پر کردن فرم مخصوص درخواست و اطلاعات از طریق سامانه اینترنتی در اسرع وقت تهیه و ارسال کنند.
وی با اشاره به اهداف سند فرصت مطالعه مفید در افق چشم انداز 1404 و نهادینه کردن مطالعه مفید به عنوان یک ارزش، افزود: افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی، امکان فراهم آوری 4 جلد کتاب برای هر نفر، افزایش انتشار کتاب به میزان حداقل یک جلد برای هر یک هزار نفر، غنی‌سازی اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه با استفاده از ظرفیت حمایت از بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف کتاب و کتاب‌خوانی از راهکارهای محوری در این زمینه است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان ارتقای آگاهی‌های عمومی، تعامل با نهادهای آموزشی و تسهیل در چرخه دانش با تأمین منابع اطلاعاتی، رشد مهارت و ارتقای تعاملات فکری و علمی در راستای تولید علم، هدایت اوقات فراغت با هدف جذب فراگیر مخاطب به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان، تقویت مؤلفه‌های علمی ایرانیان، بهره‌گیری از کتابداران متخصص و متعهد، ارتقای منزلت اجتماعی کتابداران، تعامل با مساجد و خیران، تبادل با کتابخانه‌های ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی، بهره‌گیری از فناوری نوین را از جمله اقدامات لازم برای رسیدن به اهداف چشم انداز 1404 عنوان کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول