اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت روستایی عشایری خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری مسابقات سوارکاری در همایش اکو

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت روستایی عشایری خراسان شمالی از برگزاری مسابقات نمادین سوارکاری در همایش اکو در بجنورد خبر داد.

برگزاری مسابقات سوارکاری در همایش اکو
غلامحسین شاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: بر اساس برنامه قرار است تا این برنامه در 23 شهریور جاری توسط تربیت بدنی خراسان شمالی برگزار شود.
وی با بیان اینکه در این مسابقات سوارکاران استان و همچنین استان‌های هم‌جوار شرکت دارند، افزود: خراسان شمالی از خواستگاه‌های پرورش اسب و سوارکاری در کشور به شمار می‌رود.
شاکری تصریح کرد: کتابچه‌ای نیز مربوط به ورزش سوارکاری مربوط به این دوره از رقابت‌ها انتشار یافته که هم‌زمان با برپایی آن، در بین مهمانان توزیع خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به برپایی رقابت‌های کشتی باچوخه هم‌زمان با همایش هفته فرهنگی اکو در بجنورد اظهار داشت: در این رقابت‌ها از هر شهرستان خراسان شمالی 7 چوخه کار شرکت خواهند داشت.
رئیس هیئت روستایی عشایری خراسان شمالی مجموع ورزشکاران شرکت کننده در این رقابت‌ها را 42 چوخه کار عنوان کرد و گفت: این ورزشکاران در اوزان مختلف رقابت خواهند کرد.
وی برگزاری مسابقات کشتی باچوخه و سوارکاری را در این همایش بین‌المللی به عنوان معرفی یکی از ظرفیت‌ها و استعدادهای ورزشی خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: این استان از قدیم الایام مهد کشتی باچوخه، پرورش اسب و سوارکاری بوده است.
شاکری تصریح کرد: برای برگزاری این برنامه‌‌های ورزشی، هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم از سوی هیئت روستایی عشایری خراسان شمالی انجام شده است.
همایش هفته فرهنگی اکو در خراسان شمالی از 20 شهریور جاری در بوستان ملی بش‌قارداش بجنورد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول