اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آخرین روز از هفته دولت؛

4 خانه عالم در چهارمحال‌و‌بختیاری به بهره‎برداری رسید

خبرگزاری فارس: در هفتمین روز از هفته دولت چهار باب خانه عالم در استان چهارمحال و بختیاری به بهره‌‎برداری رسید.

4 خانه عالم در چهارمحال‌و‌بختیاری به بهره‎برداری رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از خانه عالم روستای قوچان از توابع شهرستان شهرکرد اظهار داشت: با آغاز هفته دولت پنج پروژه عمرانی در مناطق مختلف این استان بهره‌برداری شد.
حجت‌الاسلام جعفر مرتضوی افزود: افتتاح دبیرستان صدرای فارسان و چهار باب خانه عالم در روستاهای این استان از مهم‌ترین پروژه‌های فرهنگی، مذهبی بهره‌برداری شده در این استان است.
وی با اشاره به اعتبارات پروژه‌های بهره‌برداری شده در این استان، گفت: این پروژه‌ها با اعتباری افزون بر 4 میلیارد و 282 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی به بهره‌برداری رسیده است.
مرتضوی توسعه و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در این استان را هدف اصلی ساخت خانه‌های عالم برشمرد و گفت: استقرار روحانی در روستاها و محرومیت‌زدایی دینی و فرهنگی از سطح روستاها از دیگر اهداف توسعه خانه‌های عالم است.
وی ساخت خانه‌های عالم را یک صدقه جاریه عنوان کرد و تأکید کرد: باید ساخت خانه‌های عالم تسریع یابد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ساخت خانه‌های عالم را یک حرکت مثبت در ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: حضور روحانی در روستا روح معنویت را زنده نگه میدارد و جوانان را به سمت و سوی مکتب اهل بیت (ع) سوق میدهد.
وی تصریح کرد: برای گسترش و تبلیغ دین نیاز به اماکن دینی و فضاهای تفریحی است که با توجه به حجم گسترده نیازها، خلأهای زیادی در این خصوص وجود دارد که میطلبد دولت مساعدت بیشتری به این استان داشته باشد، ضمن آنکه رشد مسائل فرهنگی به زیرساخت‌های فرهنگی بستگی دارد.
مرتضوی در ادامه با بیان اینکه این پروژه‌ها به منظور افزایش کمیت و کیفیت اجرای فعالیت‌های قرآنی در بخش‌های مختلف اجرا شده است، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها، بخش قرآنی در این استان ارتقا یابد و فرهنگ قرآنی در بین شهروندان نهادینه شود.
در هفتمین روز از هفته دولت چهار باب خانه عالم در استان چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران شهرستانی به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول