اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

بهره‌برداری از 81 واحد صنعتی در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از بهره‌بردای 81 واحد صنعتی کشاورزی در سال جاری در سطح این استان خبر داد.

بهره‌برداری از 81 واحد صنعتی در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد اظهار داشت: در سال جاری 81 واحد صنعتی با ظرفیتی حدود 461 هزار و 700 تن و اشتغال یک‌هزار و 134 نفر و سرمایه‌گذاری 667 میلیارد ریال به بهره‌برداری میرسند که بر مبنای استراتژی توسعه شهرستان‌ها، سهم هر شهرستان نیز مشخص شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: تاکنون 934 جواز تأسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 6 هزار و 316 میلیارد ریال، ظرفیت فرآوری 4 میلیون و 294 هزار و 849 تن و اشتغال 12 هزار و 478 نفر توسط سازمان جهاد کشاورزی فارس صادر شده است.
خرد افزود: از این تعداد 371 واحد صنایع کشاورزی در زیرگروه‌های صنایع باغی، دام، طیور، زراعی و شیلاتی با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 727 میلیارد ریال و جذب ماده خام حدود 5،2 میلیون تن و اشتغال 4 هزار و 932 نفر در اقصی نقاط فارس به بهره‌برداری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته واحدهای صنایع کشاورزی زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی فارس، 10 هزار و 778 تن محصول به ارزش 25 میلیون و 646 هزار و 480 دلار صادر کرده‌اند.
این مسئول اضافه کرد: طبق آمار موجود در چند سال اخیر به طور میانگین در هر سال 35 واحد به ظرفیت 200 هزار تن به بهره‌برداری رسید و اشتغالی معادل 500 نفر که سرمایه‌گذاری آن 245 میلیارد ریال برآورد شده است را به وجود آورد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در استراتژی توسعه صنایع تبدیلی این استان در یک برنامه پنج ساله اجرای 401 طرح صنعتی با هدف کاهش ضایعات محصولات کشاورزی فارس در راستای نیل به کشاورزی پایدار پیش‌بینی که در سال جاری به عنوان سال پایه برای 81 واحد برنامه‌ریزی شهرستانی شده است.
وی تصریح کرد: برای تحقق این اهداف مهم در سال جاری نیاز به 534 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و 202 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش داریم.
خرد با بیان اینکه حمایت هدفمند از استقرار و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی و نگهداری محصولات اساسی کشاورزی با توسعه بخش غیردولتی در قطب‌های تولیدی، از عمده‌ترین برنامه‌های صنایع کشاورزی در سال جاری است، گفت: بهسازی و نوسازی واحدهای موجود در راستای ارتقای بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف برق با استفاده از بانک خازنی در دستور کار قرار دارند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول