اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفای گلپایگان:

برآورد سرمایه انتقال آب گلپایگان 185 میلیارد ریال است

خبرگزاری فارس: رئیس ابفای گلپایگان گفت: کل طرح انتقال آبرسانی به گلپایگان 185میلیارد ریال برآورد شده و در صورت تأمین اعتبار لازم در مدت سه سال به بهره‌برداری می‌رسد و البته این طرح با اعتبار اولیه 12 میلیارد ریال آغاز شده است.

برآورد سرمایه انتقال آب گلپایگان 185 میلیارد ریال است
محمد رضا گل محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان بیان داشت: اجرای عملیات خط انتقال آب بخشی از پروژه بزرگ آبرسانی به گلپایگان است و با اجرای تأسیسات لوله‌گذاری به اقطار 600 و 300 میلی‌متر رو به پایان است.
وی افزود: خطوط انتقال طرح آب‌رسانی به گلپایگان به چهار بخش تفکیک شده است که قطعه اول شامل خط انتقال آب خام به تصفیه خانه گلپایگان و خط انتقال آب تصفیه شده به محل انشعاب است.
رئیس آبفای گلپایگان بیان داشت: خط انتقال آب به تصفیه‌خانه شامل عملیات لوله‌گذاری به قطر 600 میلی‌متر و به طول یک هزار و 880 متر است.
وی ادامه داد: جنس لوله‌های آن از چدن داکتیل و به طول 980 متر و لوله فولادی به طول 900 متر است و خط انتقال آب تصفیه شده به محل انشعاب به قطر 300 میلی‌متر و به طول یک هزار و 900 متر است.
گل‌محمدی تصریح کرد: همچنین جنس لوله از نوع چدن داکتیل به طول 980 متر و لوله فولادی به طول 920 متر است.
وی افزود: مجری این طرح قرارگاه بسیج سازندگی سپاه ناحیه گلپایگان است و مسیر اجرای خط انتقال آب از زمین‌های کشاورزی، رودخانه و کانال‌های آب عبور می‌کند و برای اجرای این طرح اقدامات لازم برای آزادسازی مسیر و دریافت مجوزهای لازم صورت گرفته است.
رئیس آبفای گلپایگان اظهار داشت: قطعه دوم این طرح شامل خط انتقال آب تصفیه شده از محل انشعاب آب به سمت مخزن جدید مسکن مهر و مخزن موجود در شهرک الوند است.
وی افزود: این قطعه با اجرای عملیات لوله‌گذاری به قطر 300 میلی‌متر و از جنس چدن داکتیل و به طول 6هزار متر انجام می‌شود.
گل محمدی با بیان اینکه همه لوله و لوازم مربوط به این قطعه خریداری شده و در شرف انعقاد قرارداد با پیمانکار هستیم، گفت: همچنین انتخاب پیمانکار برای اجرای قطعه سوم خط انتقال آب در دست بررسی است و به زودی اجرای این عملیات آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: قطعه سوم نیز شامل خط انتقال آب حد فاصل تصفیه‌خانه تا مخزن پیستون سازی به طول 10هزار متر از جنس آزبست و به قطر 400 میلی‌متر است.
رئیس آب و فاضلاب گلپایگان گفت: قطعه چهارم نیز شامل خط انتقال آب حد فاصل مخزن پیستون سازی تا گلشهر به طول 20هزار متر است و آب مورد نیاز مناطق گلشهر و گوگد را با لوله‌های آزبست به قطر 300 میلی‌متر منتقل می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: محل تأمین آب، انشعابی از خط انتقال 2هزار میلی‌متری به شهر قم از سد کوچریص است.
گلمحمدی اظهار داشت: کل طرح انتقال آبرسانی به گلپایگان 185میلیارد ریال برآورد شده و در صورت تأمین اعتبار لازم در مدت سه سال به بهره‌برداری می‌رسد، این طرح با اعتبار اولیه 12 میلیارد ریال آغاز شده است.  
به گزارش فارس، طرح آب‌رسانی به گلپایگان شامل ساخت تصفیه‌خانه آب، اجرای خطوط انتقال آب به طول 37 کیلومتر، ساخت ایستگاه پمپاژ و ساخت منبع ذخیره آب است و کلنگ اجرای این طرح بزرگ در مردادماه سال گذشته توسط معاون اول ریاست جمهور به زمین زده شد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول