اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

تظاهرات مردمی انگلیس و ناکامی نظام کاپیتالیستی؛

سقوط لیبرال دموکراسی به دلیل مغایرت با فطرت انسان حتمی است

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام پناهیان، حکومت‌های مبتنی بر لیبرال دموکراسی را محکوم به شکست دانست و در تبیین دلایل این مدعا، مغایرت نظام سرمایه‌داری با ذات انسان را مطرح کرد.

سقوط لیبرال دموکراسی به دلیل مغایرت با فطرت انسان حتمی است
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه فارس درباره قیام محرومان انگلستان و پاسخ به این پرسش که آیا «لیبرال دموکراسی» به بن‌بست‌ رسیده است، اظهار داشت: بنده فکر میکنم تمام نقایصی و عیوبی که امروز در رابطه با لیبرال دموکراسی مشاهده میشود، توسط خود متفکران غربی کشف و بن‌بست‌های آن از گذشته‌های دور اعلام شده است.
وی افزود: درک علامه طباطبایی(ره) از دموکراسی این بود که دموکراسی از دیکتاتوری به مراتب بدتر است.
نایب رئیس قرارگاه عمار ادامه داد: خوشا به حال کسانی که زودتر از این‌ها فهمیده بودند که غرب با دموکراسی و فرهنگ لیبرالی به بن‌بست میرسد و بدا به حال کسانی که به غرب ـ با توجه به این همه نقایص ـ با نگاه خوشبینانه مینگرند.
این استاد حوزه و دانشگاه، انحطاط نظام‌های لیبرالی را حتمی دانست و دو دلیل برای مدعای خود اقامه کرد و گفت: دموکراسی ‌و اشرافیت مکتوم در آن با هم در تناقض هستند و غرب یقیناً از بحران‌هایی که نتیجه این پارادوکس است، عبور نخواهد کرد.
حجت‌الاسلام پناهیان دلیل دوم را چنین عنوان کرد: فطرت آدمی با ذات نظام سرمایه‌داری مغایرت دارد و از این رو، حکومت‌های مبتنی بر لیبرال دموکراسی را بر نمیتابد.
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول