اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

توجه به مسائل فرهنگی کمتر از عمرانی است

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: به اندازه‌ای که در مسائل عمرانی سرمایه‌گذاری کردیم در فرهنگی سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی نکردیم و بیشترین سرمایه ما باید در این زمینه باشد.

توجه به مسائل فرهنگی کمتر از عمرانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رجبعلی براتی صبح امروز در ادامه برنامه‌های هفته دولت در جمع مردم روستاهای بخش قهستان با بیان اینکه در حال حاضر 19 درصد از جمعیت شهرستان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، اظهار داشت: در سال 89 بالغ بر 5 میلیارد تومان توسط این دو نهاد حمایتی به مردم پرداخت شده که 4 میلیارد و 600 میلیون تومان توسط کمیته امداد بوده است.
وی افزود: در راستای هدفمندی یارانه‌ها مردم این شهرستان 20 میلیارد تومان یارانه دریافت کرده‌اند، یعنی 2.5 برابر اعتبار تملک 82 و90 و به عبارتی دیگر سه برابر اعتبار تملک سال جاری و در مجموع بالغ بر 2میلیارد و400 میلیون تومان سود سهام عدالت پرداخت شده است.
فرماندار درمیان گفت: در طی همین مدت 15 درصد آب شرب، 12 درصد برق، 25 درصد بنزین و 24 درصد مصرف نفت و گاز و 15 درصد مصرف نفت کوره در شهرستان کاهش یافته است.
براتی به مشکلات شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: به اندازه‌ای که در مسائل عمرانی سرمایه‌گذاری کردیم در فرهنگی سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی نکردیم و بیشترین سرمایه ما باید در این زمینه باشد.
وی ادامه داد: ما در این شهرستان در خط مقدم تهاجم فرهنگی قرار داریم اعم از اعتیاد و قاچاق مواد مخدر و مسائل وهابیت که باید در این زمینه‌ها و مقابله با آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد.
فرماندار درمیان با بیان اینکه در یک روستا 200 معلول به دلایل متعدد فرهنگی وجود دارد، گفت: یکی از دلایل آنها ازدواج فامیلی و عدم آموزش‌های قبل از ازدواج و بعد از ازدواج است.
براتی تاکید کرد: طی سال گذشته و جاری تمام نیروهای فرهنگی اعم از ائمه جمعه اهل سنت و شیعه، ریاست دادگستری و دادستان را بسیج کردیم تا گامی مهم در مباحث فرهنگی برداشته شود و با توجه به اعترافات ریاست دادگستری 50 درصد پرونده‌های دادگاه خانواده مربوط به یک روستاست.
وی یکی دیگر از مباحث مهم شهرستان درمیان را قومیت‌ها و مسائل مرزی خواند و خواستار توجه بیش از بیش مسئولان استانی به مشکلات شهرستان‌های مرزی شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول