اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

ایجاد اشتغال اولویت فعالیت‌های اقتصادی کردستان است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان با اشاره به نیاز کردستان به سرمایه‌گذاری و همت و تلاش مسئولان در راستای تحقق این موضوع، اولویت فعالیت‌های اقتصادی در استان را ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد.

ایجاد اشتغال اولویت فعالیت‌های اقتصادی کردستان است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، علیرضا شهبازی توجه ویژه به جذب سرمایه‌گذاری در استان و ایجاد اشتغال پایدار را از رئوس فعالیت‌های اقتصادی خود برشمرد و اظهار داشت: تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص تلاش مسئولان برای پاک کردن ذهنیت امنیتی از کردستان که در طول سالیان گذشته توسط دشمنان در میان مردم ایجاد شده، بهترین راه مبارزه با عوامل شکست‌خورده داخلی و خارجی است.
شهبازی راه‌اندازی واحدهای تولیدی مختلف در طول یکسال اخیر و تلاش در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های بالقوه بخش صنعت و معدن استان را از جمله کارهای صورت گرفته در استان ذکر کرد و گفت: همجواری استان با شمال عراق و وجود مرز رسمی باشماق مریوان، سیران‌بند بانه و همچنین بازارچه سیف در سقز موقعیت مطلوبی را برای رونق اقتصادی استان فراهم آورده است.
وی در ادامه با اذعان به بالا بودن میزان بیکاری در کردستان از ارائه برخی آمارهای نادرست و اغراق‌آمیز انتقاد کرد و اظهار داشت: اولین مرحله در یک برنامه‌ریزی موفق اتکای به داده‌های درست است و مسئولان استان با درک این مهم تمام تلاش خود را در راستای به حرکت درآوردن چرخه تولید و صنعت استان بکار گرفته‌اند و به طور قطع در آینده نزدیک شاهد برطرف شدن بخش عمده‌ای از مشکلات اشتغال استان خواهیم بود.
شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی اوضاع فرهنگی استان پرداخت و افزود: ما نیز به برخی سیاست‌های فرهنگی که تاکنون در استان اجرا شده است انتقاد داریم اما باید توجه داشت که صرف انتقاد نه تنها راهگشا و سازنده نیست بلکه در بسیاری از موارد می‌تواند جنبه تخریبی داشته باشد و این یک آفت است.
استاندار کردستان با تقدیر از تلاش‌های صدا و سیمای مرکز استان در افزایش برنامه‌های تلویزیونی لزوم توجه بیشتر به کیفیت و محتوای برنامه‌های تولیدی در راستای مقابله موثر با جنگ نرم دشمنان را خواستار شد و افزود: با وجود تعامل و همکاری خوبی که مجموعه استانداری با دفتر نمایندگی ولی فقیه در منطقه کردستان، صدا و سیمای مرکز استان و مطبوعات و خبرگزاری‌های استان دارد امیدواریم در آینده نزدیک سیاست‌گذاری خوبی برای ساماندهی به اوضاع فرهنگی استان داشته باشیم.
وی در پایان حمایت‌های صورت گرفته از ناشران استان و تعامل سازنده با خبرنگاران به همراه برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی استان را از دیگر اقدامات موثر یکسال گذشته در راستای تقویت بخش فرهنگ استان برشمرد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول