اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل تربیت‌بدنی فارس خبر داد:

اجرایی نشدن مصوبات ورزشی در فارس

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل تربیت‌بدنی فارس گفت: به دلیل تامین نشدن اعتبار، مصوبات سفرهای هیئت دولت به فارس در مورد ورزش این استان انجام نشده است.

اجرایی نشدن مصوبات ورزشی در فارس
تورج موید امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: نخستین سفر ریاست جمهوری به استان فارس 11 مصوبه داشته که بخشی از آنها سرانجام یافته اما پروژه پیست اسکی سپیدان، ایجاد مرکز سوارکاری کارائیل و ایجاد اسکله قایقرانی در دریاچه‌های فارس به دلیل کمبود اعتبارات سازمان تربیت‌بدنی به اتمام نرسیده است.
وی با اشاره به مصوبات سفر دوم هیئت دولت به این استان بیان کرد: مصوبات هیئت دولت در سال 1388 سازمان تربیت‌بدنی را موظف کرده بود که با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت رئیس جمهور و همکاری استانداری فارس تصمیمات ورزشی را اجرا کنند.
سرپرست اداره کل تربیت‌بدنی فارس ادامه داد: 9 مصوبه از جمله احداث هشت سالن یک‌هزار و 200 نفری در شهرستان‌های اولویت‌دار، پنج ورزشگاه روستایی در روستاها و 10 سالن اختصاصی بانوان در شهرستان‌های پرجمعیت از جمله این مصوبات بوده که به دلیل تامین نشدن اعتبار هیچکدام از این طرح‌ها انجام نشده است.
وی در مورد مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان فارس بیان کرد: در دور سوم هیئت دولت هشت مصوبه ورزشی هدیه به فارس بود که ایجاد مجموعه علمی ورزشی، احداث 100 نمازخانه در ورزشگاه‌ها، احداث اماکن روباز ورزشی در محله‌ها، حمایت از بانوان ورزشکار این استان در لیگ‌های برتر و ترویج نماز و فرهنگ قرآن در مجموعه‌های ورزشی از جمله این مصوبات بوده است که بعضی از آنها 10 تا 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.
موید با اشاره به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به فارس بیان کرد: در سفر پربرکت رهبر انقلاب اسلامی 140 پروژه در این استان به تصویب رسید که 126 پروژه  به اتمام رسیده و 12 پروژه دیگر با پیگیریهای این اداره کل و وزراتخانه جدید ورزش و جوانان تامین اعتبار شده است و به زودی ساخت پروژه‌ها آغاز می‌شود.
سرپرست اداره کل تربیت‌بدنی استان فارس در ادامه سخنان خود به ورزشگاه میانرود اشاره کرد و بیان داشت: ورزشگاه میانرود با زمینی به مساحت 56 هکتار و با اعتبار 388 میلیون ریال از اعتبارات ملی در سال 1379 به طور رسمی کار خود را آغاز کرده است.
وی افزود: ساخت ورزشگاه میانرود به عهده شرکت تجهیز و وزارتخانه است اما اگر ساخت پروژه‌های ملی را به خود استان واگذار میکردند و اعتبارات ملی در اختیار این اداره کل قرار میگرفت تسریع در کار، جایگزین حرکت آرام در احداث این مجموعه میشد.
موید با اشاره به تغییرات فیزیکی این مجموعه ادامه داد: ورزشگاه میانرود در ابتدا 25 هزار نفری بود که با توجه فعالیت‌های انجام شده به استادیوم 50 هزار نفری تبدیل شد و تاکنون 20 میلیارد تومان در آن هزینه شده است.
سرپرست اداره کل تربیت‌بدنی استان فارس در پایان گفت: امیدواریم با تامین اعتبارات بتوانیم فاز نخست ورزشگاه میانرود که شامل زمین چمن، سکوی تماشاچیان قسمت غربی و آبرسانی و برق‌رسانی است را در سال جاری افتتاح کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول