اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

آبرسانی از دز پیچیده‌ترین طرح آبرسانی خاورمیانه است

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: طرح آبرسانی به قم یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین طرح‌های آبرسانی در خاورمیانه به شمار می‌رود.

آبرسانی از دز پیچیده‌ترین طرح آبرسانی خاورمیانه است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور دوشنبه شب در مراسم کلنگ‌زنی دو  پروژه آبرسانی به قم اظهار کرد: استفاده از طرح نیمه کاره آبرسانی به دلیل جلوگیری از جیره‌بندی آب در تابستان امسال بود.
استاندار قم با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به قم پایان سال 91 به اتمام می‌رسد، بیان کرد: به دلیل شرایط ویژه مجبور بودیم از این طرح نیمه‌کاره استفاده کنیم چراکه در غیر این صورت قطعا در تابستان امسال با مشکل کم آبی مواجه می‌شدیم و راهی جز جیره‌بندی نداشتیم.
وی با اشاره به اینکه کسی تصور اینکه روزی آب قم شیرین شود را نمی‌کرد، افزود: عملیات مدیریت توزیع آب در شهر قم هم‌اکنون آغاز شده و در این زمینه باید بگوییم که آب قم از درجه استاندارد خوبی برخوردار است.
موسی‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: در هر ثانیه 2.5 متر‌مکعب در ثانیه آب از سرشاخه‌های دز به قم منتقل می‌شود تاکنون میزان آب ورودی به شهر از طریق این پروژه 30 میلیون متر‌مکعب است و این در حالی است که میزان مصرف مردم بیشتر از این مقدار بود که باید کمبودها را با آب چاه جبران کنیم که این امر از کیفیت آب کاسته است.
وی در پاسخ برخی‌ها که به کیفیت پایین آب فعلی خرده می‌گیرند، گفت: درست است که آب آنچنان که باید شیرین نیست، اما آب فعلی با آب قبلی قم قابل مقایسه نیست و البته طرح به‌طور کامل اجرایی نشده است ولی با تکمیل ان آب شهر قم به صورت کامل شیرین میشود.
استاندار قم با اشاره به اینکه داشتن آب شیرین جزو خواسته‌های مردم قم، دولت و رهبری است، افزود: پروژه آبرسانی به قم یک طرح عظیم و یک کار بزرگ است چراکه بزرگ‌ترین، مهم‌ترین و پیچیده‌ترین طرح انتقال آب در خاورمیانه به شمار می‌رود که آب پس از طی 300 کیلومتر از سرشاخه‌های دز به دل کویر و شهر قم می‌رسد.
وی با بیان اینکه طرح‌های زیادی در هفته دولت، در سراسر کشور افتتاح شده است، بیان داشت: سهم قم از این پروژه‌ها بیش از 130 پروژه و کلنگ‌زنی 20 پروژه بوده است.
موسی‌پور در پایان با اشاره به هفته دولت تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر یک مدل مدیریتی جدید را طراحی کردند که مبنای اصلی آن اخلاص و صداقت است و عملی ماندگار است که مبنای آن اخلاص و صداقت باشد.
وی خاطرنشان کرد: این دو شهید بزرگوار با دوره خدمت کوتاه به دلیل اخلاص در عمل ماندگار و جاوید شدند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول