اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهر دیزجدیز:

دیزجدیز از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد

خبرگزاری فارس: شهردار شهر دیزجدیز با گله‌مندی از مشکلات آموزشی این شهر تازه‌تاسیس گفت: در شهر دیزجدیز با 10 هزار نفر جمعیت فقط سه مدرسه وجود دارد که یکی از آنها استیجاری است.

دیزجدیز از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد
هادی نقیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی، اظهار داشت: برای رفع این معضل، دو قطعه زمین توسط خیران و یک قطعه هم توسط مردم محل خریداری و تحویل آموزش و پرورش شده که متاسفانه برای ساخت‌وساز آنها هیچگونه صورت نگرفته است.
وی با قدردانی از همکاری شایسته مردم دیزجدیز با شورای شهر و شهرداری این شهر افزود: دیزجدیز بعد از تهران، نخستین شهری است که شورایار دارد و این شورایارها بر اساس ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارند، مشکلات شهر را به صورت مکتوب با مسئولان در میان گذاشته و این امر سبب می‌شود نارسایی‌ها درکمترین زمان ممکن رفع شوند.
نقیبی عرض خیابان اصلی این شهر را شش متر اعلام کرد و افزود: 2.5 سال از تبدیل دیزجدیز به شهر می‌گذرد و در طول این مدت مردم در انجام عقب‌نشینی، مسیرگشایی و آسفالت خیابان‌ها، خودشان پیشقدم شده و نهایت همکاری را با شهرداری انجام می‌دهند.
شهردار دیزجدیز شغل اصلی مردم این شهر را کشاورزی، دامداری و قالیبافی عنوان کرد و گفت: گندم، آفتابگردان و یونجه از محصولات عمده کشاورزان این منطقه بوده و بخشی از مردم نیز به دامداری صنعتی اشتغال دارند به طوری که همه ساله مقام اول استان در بخش دامداری صنعتی به دیزجدیز اختصاص می‌یابد.
وی به اقدامات شهرداری در 2.5 سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: دیزجدیز از آب شرب محروم بود اما بعد از تبدیل شدن به شهر90 درصد مشکل آب آشامیدنی آن از طریق اداره آب و فاضلاب رفع و مردم از آب سالم برخوردار شدند، با راه‌اندازی 20 مرکز تاکسی تلفنی و شش دستگاه اتوبوس خط واحد در مسیر خوی ـ دیزجدیز وضعیت حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری بهبود یافته و همچنین پیش از این در این منطقه فضای سبزی وجود نداشت اما از زمان تبدیل شدن به شهر هر سال 10 هزار اصله درختکاری می‌شود که متاسفانه برخی از آنها به علت کمبود آب کشاورزی خشک می‌شوند.
نقیبی از اتمام بوستان ورزشی چهارده معصوم  و بوستان مقبره میر یعقوب در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: احداث کتابخانه عمومی در 400 مترمربع و احداث ساختمان آتش‌نشانی به همراه خرید یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی از اقداماتی است که در این شهر انجام گرفته است.
وی افزود: در این مدت تمام خیابان‌های اصلی شهر آسفالت شده و در تمام معابر آن سطل‌های زباله نصب شده است.
این مقام مسئول به افتتاح کمربندی 28 متری ورودی شهر و سنگ فرش معابر با مجموع اعتبار 4 میلیارد و890 میلیون ریال در هفته دولت سال جاری اشاره کرد و در زمینه طرح‌های در دست اجرای این شهر گفت: در صورت تامین اعتبارات لازم دو قبرستان شهر تا پایان سال جاری به یک قبرستان تبدیل و غسال خانه‌ای در کنار آن احداث می‌شود، سالن چندمنظوره مدیریت بحران تکمیل و خیابان‌های فرعی شهر نیز از آسفالت و پیاده‌روهای مناسب برخوردار می‌شوند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول