اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منقطه‌ای قم خبر داد:

تکمیل رینگ آبرسانی شهر قم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم از تکمیل رینگ آبرسانی شهر قم ظرف سه سال آینده خبر داد.

تکمیل رینگ آبرسانی شهر قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، با حضور استاندار قم، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مدیران استانی و شرکت آب منطقه‌ای قم، کلنگ یک طرح آبرسانی به قم به زمین زده شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم در این مراسم که دوشنبه شب برگزار شد با بیان اینکه پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم یک ابر پروژه است که با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود، بیان کرد: برای اینکه این سامانه در اختیار مردم باشد باید چند طرح انجام شود که تا به‌حال برخی از این طرح‌ها انجام شده و برخی دیگر در دست اقدام است.
وی در ادامه با بیان اینکه اقداماتی از جمله ساخت تونل‌های کوتاه، متوسط و بلند، ایجاد بند‌های انحرافی، تاسیس ایستگاه پمپاژ، ساخت خط انتقال و مخازن شهری برای رساندن آب از سرشاخه‌های دز به قم انجام شده است، اظهار کرد: بحث توزیع و ذخیره‌سازی آب در مناطق شهری به‌وسیله دو طرحی که امروز کلنگ‌زنی خواهد شد، انجام می‌پذیرد.
سید‌حسن رضوی با بیان اینکه طرح‌های انتقال آب به قم همانند دانه‌های زنجیر هستند، گفت: اگر یکی از این سامانه‌ها به انجام نرسد انتقال آب به قم میسر نخواهد بود و در همین زمینه قسمتی از این سامانه‌ها کلنگ‌زنی شده و قسمتی دیگر به‌ زودی افتتاح میشود، همچنین برای افتتاح تصفیه‌خانه شهر قم 92 میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی تسهیلات دریافت کرده‌ایم تا آغاز این طرح با تاخیر همراه نشود.
وی در ادامه با توجه به میزان احداث رینگ شهری از سال 73 تاکنون که در حدود 30 کیلومتر بوده است، افزود: میزان احداث رینگ شهری در این پروژه که تنها 36 ماه به طول می‌انجامد برابر با 30 کیلومتر است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم خاطرنشان کرد: ما ظرف دو سال آینده دو سوم مخازن شهری قم، از سال 1340 تا ‌کنون که در حدود 202 هزار متر‌مکعب است را تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسانیم.
وی با بیان اینکه در این افتتاحیه معادل 500 میلیارد ریال از طرح به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: 300 میلیارد ریال از این طرح مربوط به رینگ شهری است که از مجموع 60 کیلومتر رینگ شهری قم، 30 کیلومتر آن از سال 73 تاکنون تکمیل شده و میزان این رینگ شهری 23 کیلومتر است که ظرف 3 سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی همچنین با اعلام اینکه 150 میلیارد ریال از اعتبارات این طرح مربوط به توسعه مخزنی به بزرگی‌ 70 هزار متر‌مکعب است که ظرف دو سال به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: ستاد مدیریت بحران استان با اختصاص 5 میلیارد ریال توانسته است با همکاری معاونت حفاظت و بهره‌برداری طرح احیای 20 کیلومتر از رودخانه قمرود را اجرا کند.
در این مراسم پروژه احداث مخازن آب شرب قم که قسمتی از طرح عظیم آبرسانی از سرشاخه‌های دز به قم است به زمین زده شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول