اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

بسترهای سرمایه‌گذاری در نهبندان فراهم است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و بسترهای سرمایه‌گذاری در نهبندان فراهم شده است، گفت: مسئولان استانی در رفع مشکلات سرمایه‌گذاران تلاش و اهتمام جدی داشته باشند.

بسترهای سرمایه‌گذاری در نهبندان فراهم است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی دوشنبه‌شب‌ در جلسه شورای اداری شهرستان نهبندان که با حضور سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان جنوبی همراه بود، اظهار داشت: هم‌اکنون تا حد امکان زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای سرمایه‌گذاری در نهبندان فراهم شده و با سرمایه‌گذاران در شهرستان نهایت همکاری انجام می‌شود.
وی ادامه داد: از دولت می‌خواهیم تا به سرمایه‌گذاری در نهبندان ادامه دهد تا امکانات و بسترهای بیشتری برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نهبندان ایجاد شود.
فرماندار نهبندان با بیان اینکه در سفر وزیر اقتصاد به خراسان جنوبی وی برای راه‌اندازی یک کارخانه بزرگ قول 8 میلیارد تومان اعتبار را برای شهرستان داده است، تصریح کرد: مقرر شده که بانک توسعه و تعاون این مبلغ اعتبار را به نهبندان اختصاص دهد.
شرافتی اضافه کرد: هم‌اکنون زمین برای ایجاد این کارخانه فراهم و سند آن نیز آماده شده است و از سرپرست معاون عمرانی استانداری و مدیر کل صنایع و معادن استان درخواست پیگیری بیشتر این مهم را داریم.
وی از نهبندان به عنوان قطب معدنی خراسان جنوبی یاد کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 80 معدن در این شهرستان شناسایی و تعداد 60 معدن فعال هستند.
فرماندار نهبندان از مدیر کل صنایع و معادن استان خواست تا با توجه به استعدادهای فراوان معدنی در این شهرستان، نمایندگی صنایع و معادن را به اداره ارتقا دهد و اقدامات لازم را بدین منظور لحاظ کند.
شرافتی با اشاره به اینکه بسیاری از شاخص‌های نهبندان در حد مطلوب قرار دارد، گفت: در بحث آب و فاضلاب روستایی با توجه به پراکندگی زیاد روستاها عملکرد خوبی داریم.
وی شاخص برق شهری نهبندان را مطلوب دانست و اظهار داشت: در برق روستایی نیز دارای شاخص 82 درصد هستیم و به خاطر پراکندگی زیاد روستاها شاخص این شهرستان از 90 درصد استان کمتر است.
فرماندار نهبندان ادامه داد: توسعه نهبندان با سرعت و برقراری متوازن عدالت در حال پیشرفت است و در این توسعه بیشتر باید به بخش سرمایه‌گذاری توجه ویژه‌ای شود که در حال حاضر چند کارخانه بزرگ در نهبندان در دست اقدام است.
شرافتی کارخانه شیر، کشتارگاه صنعتی و مجتمع گاوداری 300 راسی را از جمله طرح‌های بزرگ و اشتغالزا در نهبندان دانست و تصریح کرد: این طرح‌ها با همکاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست.
وی با بیان اینکه در کمیته برنامه‌ریزی نهبندان اعتبارات به بهترین نحو و کارشناسی شده بین دستگاه‌ها و پروژه‌ها توزیع شده است، افزود: در این شهرستان کنترل و نظارت میدانی از پروژه‌ها انجام می‌شود.
فرماندار نهبندان از حضور روزانه یک مدیر کل استان در این شهرستان از آبان‌ماه سال گذشته تا پایان خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: مدیران کل برای رفع مشکلات مردم شهرستان و بازدیدهای میدانی از طرح‌ها و برنامه‌های ادارات زیر مجموعه خویش به نهبندان سفر کردند.
شرافتی اضافه کرد: تمامی جلسات فرمانداری این شهرستان در بعد از ظهرها انجام می‌شود و این امر به منظور تکریم خوب از ارباب رجوع در ساعات اداری صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه نهبندان بعد از هدفمندی یارانه‌ها در مصرف آب شهری پنج درصد کاهش مصرف داشته است، اظهار داشت: همچنین در بحث مصرف برق و آب روستایی نیز کاهش مصرف را داشتیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول