اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد:

ایجاد 10 هزار مترمربع فضای فرهنگی در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در حوزه فرهنگ و هنر در سال گذشته 10 هزار مترمربع فضای فرهنگی در استان کرمان ایجاد شد.

ایجاد 10 هزار مترمربع فضای فرهنگی در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی شامگاه دوشنبه در شورای اداری استان کرمان که با حضور مسئولان روابط عمومی تشکیل شد، اظهار داشت: در سال 89 با عنوان «همت مضاعف و کار مضاعف» رویکرد اهالی فرهنگ و هنر عمل به برنامه‌ها و فرامین مقام منیع ولایت با اهتمام دولت گام‌های بلندی در این حوزه برداشته شد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده، حوزه فرهنگ و هنر در سال گذشته در استان افزود: افتتاح 10 هزار مترمربع فضای فرهنگی، احداث هفت مجتمع فرهنگی و هنری استان با پیشرفت 95 درصد و پیگیری احداث مراکز فرهنگی در شهرستان‌های فاقد زیرساخت‌ها با اولویت اجرایی کردن مصوبات هیئت دولت از جمله این فعالیت‌ها هستند.
سعیدی با اعلام خبر کلنگ‌زنی دانشکده علوم قرآنی استان کرمان تصریح کرد: طی پنج ماه سال جاری عملیات اجرایی 11پروژه در حوزه فرهنگ در شهرستان‌های مختلف رسما آغاز شد.
وی بیان داشت: یکی از کارهای فاخری که از محل منابع ملی تأمین میشود، احداث تالار بزرگ شهر کرمان است که آن را از حیث برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های بین‌المللی ارتقا میدهد.
سعیدی با اشاره به ویژگیهای این طرح بیان داشت: 12 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع وزارتخانه با 20 درصد پیشرفت فیزیکی که تا دو سال آینده در شهر کرمان به بهره‌‌برداری میرسد.
وی گفت: جمع کل زیربناهای احداث شده و به بهره‌برداری رسیده در حوزه فرهنگ استان در دولت‌های نهم و دهم، 29 هزار و 572 مترمربع و جمع کل زیربناهای در حال احداث نیز 41 هزار و 544 مترمربع با اعتبار آن حدود 120 میلیارد ریال بوده است.
سعیدی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب و رسانه‌های دیجیتال استان، جشنواره‌های شعر رضوی شهرستانی و کنگره ملی شعر رضوی از جمله این فعالیت‌ها هستند.
وی اذعان کرد: جشنواره فیلم‌های دفاع مقدس، موسیقی نواحی، تئاتر استان، شعر دفاع مقدس، فجر و آزاد، نمایشگاه بزرگ قرآن کریم و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی دستگاه‌ها، تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی از دیگر کارهای صورت گرفته توسط اداره کل ارشاد استان کرمان است.
سعیدی با اشاره به توزیع بیش از 200 هزار کتاب در مراکز مهم دانشگاهی، حوزوی، اداری، آموزشی، تشکل‌ها عنوان کرد: کرمان جزو پنج استانی است که مجوز انتشار کتاب را صادر میکند و به همین منظور بیش از 340 مجوز انتشار کتاب صادر کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، مشارکت جدی در مناسبت‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان و انتخاب و معرفی کتاب سال و پژوهش‌های برتر در این حوزه توسط ارشاد انجام میگیرد.
وی افزود: بیش از 3 هزار و 900 تشکل فرهنگی شامل، مؤسسات، انجمن‌ها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها در سطح استان برای مجوز فعالیت از اداره کل ارشاد مورد هدایت، حمایت و نظارت قرار میگیرند.
سعیدی با اشاره به کلان برنامه‌های سال جاری تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت و اولویت در مباحث فرهنگی امیدواریم گام‌های بلندی در شاخص‌های فرهنگی استان برداریم.
وی بیان کرد: نمایشگاه جشنواره فرهنگی هنری عصر انتظار، رسانه‌های دیجیتال، قرآن، جایزه صنعتی در حوزه هنرهای تجسمی، کتاب استان، نکوداشت یکصدمین سال تأسیس انجمن شعر خواجوی کرمان و طاهره صفارزاده در سال گذشته برگزار شد.
سعیدی بیان کرد: کنگره سراسری شعر رضوی با رویکرد بین‌المللی، کنگره خواجوی کرمان، جشنواره فیلم‌های کوتاه با محوریت مبانی دینی و ارزشی به ویژه در امر به معروف و نهی از منکر و ترجمه‌های قرآنی برگزار شد.
وی گفت: راه‌اندازی شبکه فرهنگ و بنیاد دینی در حوزه کانون‌های مساجد، پنج کتابخانه تخصصی در حوزه قرآن، مهدویت، ولایت فقیه، امام رضا (ع) و انقلاب اسلامی، سه مجتمع و 17 خانه فرهنگ دیجیتال در راستای بسترسازی برای استفاده از اینترنت پاک و فضای سایبری و هفت مجتمع فرهنگی هنری و سالن چند منظوره و آمفیتئاتر از دیگر فعالیت های اداره کل ارشاد کرمان است.
سعیدی با تأکید بر تعامل مطلوب، ارتباط پسندیده و نگرش مثبت با رسانه‌ها خاطرنشان کرد: مشروعیت مدیریت برگرفته از اندیشه‌‌های حاکم بر نظام جمهوری اسلامی و ولیفقیه عادل است.
وی تعداد رسانه‌های مکتوب استان را 110مورد برشمرد و اذعان کرد: ضرورت حمایت جدی در پوشش فعالیت‌ها و تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
سعیدی با تأکید بر پرداخت بدهی نهادهای دولتی به نشریات در گذر زمان به صورت ماهانه تصریح کرد: عمدتا رسانه‌های مکتوب استان به صورت رایگان توزیع میشوند که برای دایر بودن و انتشار نشریه خود به این هزینه‌ها نیاز دارند.
وی پیگیری رسانه‌ها در اخبار را امکانی برای شناسایی و برطرف کردن مشکلات دانست و بیان داشت: رسانه‌ها بر اساس قانون اساسی مکلف هستند با رعایت خطوط قرمز پیش روی خود نقاط ضعف و قوت را مطرح کنند.
سعیدی با تأکید بر انتقاد همراه با راهبرد و پیشنهاد سازنده بیان کرد: رسانه‌ها باید با این رویکرد به سراغ مسئولان بروند تا به نتایج مطلوبی دست یابند.
وی گفت: دستگاه‌ها و نهادها برای کارهای تبلیغی و فرهنگی خود باید با مؤسسات دارای مجوز وارد مذاکره شوند و کارهای زنده فرهنگی هنری نیز با اخذ مجوز در راستای برنامه پیشنهادی انجام میشود.
سعیدی خاطرنشان کرد: همه ساله مصوباتی در باب اخلاق اداری، ارزش‌های دینی و تحکیم باورها با اعتبار مشخص وجود داشته است که باید در سال جاری نیز مباحثی مانند نماز و امر به معروف مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول