اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان خبر داد:

حضور 700 چهره فرهنگی در کنگره شهید باهنر

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از 700 چهره و شخصیت علمی و فرهنگی در این کنگره دعوت شده‌اند که حدود 300 نفر از آنها شخصیت‌های خارج از استان کرمان هستند.

حضور 700 چهره فرهنگی در کنگره شهید باهنر
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد فتحی شامگاه دوشنبه در شورای اداری استان کرمان و در جمع مسئولان روابط عمومی‌‌ها با اشاره به کنگره شهید باهنر اظهار داشت: این شهید بزرگوار شخصیتی فرهنگی و فرهیخته و از کارکنان رسمی آموزش و پرورش بود.
وی افزود: شهید باهنر قبل از انقلاب به همراه شهید بهشتی کار تألیف کتاب‌های دینی را انجام می‌داد و تأثیر بسزایی در ساختن نسل 57 داشت.
فتحی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش طی 30 سال پس از انقلاب تاکنون کار قابل توجهی برای این شهید انجام نداده است، تصریح کرد: یادواره‌هایی که در هفته دولت برای شهید باهنر انجام می‌گرفت به ابعاد دیگر شخصیت وی می‌پرداخت.
وی بیان کرد: با توجه به تحول بنیادین به عنوان مطالبه به حق مقام معظم رهبری این اداره کل یک کمیته علمی برای تدوین اندیشه‌های دینی، تربیتی و آموزشی تشکیل شود که با همکاری خوب مسئولان اجرایی همراه بود.
فتحی با اشاره به برگزاری شش کارگاه آموزشی در حاشیه این کنگره بیان کرد: 9 کمیته در راستای ستاد برگزاری کمیته علمی تشکیل شد که دستگاه‌های فرهنگی و غیر فرهنگی عضو آن هستند و با آن همکاری دارند.
وی زمان برگزاری این کنگره را 14 شهریورماه ذکر کرد و گفت: کنگره بزرگداشت شهید باهنر در پردیس ماهان رأس ساعت هشت صبح برگزار می‌شود.
فتحی خاطرنشان کرد: بیش از 700 چهره و شخصیت علمی و فرهنگی در این کنگره دعوت شده‌اند که حدود 300 نفر از آنها شخصیت‌های خارج از استان هستند.
وی اذعان داشت: از همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی انتظار می‌رود به دلیل پاسداشت این شهید بزرگوار و فراملی بودن شخصیت وی در این کنگره حضور یابند.
فتحی شعار این کنگره را «کنگره آغاز راه است»، ذکر و عنوان کرد: همان‌گونه که در سال 80 سپاه ثارالله کنگره شهید باهنر را برگزار کردند در سال 90 نیز دومین کنگره برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: امیدواریم که خروجی این کنگره تألیف کتاب‌های درسی بتواند در طول یک دهه خوراک فکری، فرهنگی و تربیتی را برای تعلیم و تربیت مجموعه نسل‌های بعدی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی ایجاد کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول