اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

افزایش 730 درصدی اشتغال در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از لحاظ اشتغال در مقایسه سال‌های اخیر با سال 88، استان اصفهان 730 درصد رشد در اشتغال داشته است.

افزایش 730 درصدی اشتغال در استان اصفهان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا نریمانی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از 300 طرح بخش کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: ارائه فعالیت‌ها در بخش کشاورزی با شعار افزایش بهره‌وری در کشاورزی و تحقق جهاد اقتصادی با روحیه جهادی ادامه پیدا می‌کند.
وی از افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی استان در سال جاری سخن گفت و ادامه داد: در سال جاری به مناسبت هفته دولت 300 پروژه با اعتباری بالغ بر 47.6 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: با افتتاح این تعداد طرح در استان اصفهان زمینه اشتغال برای یک هزار و 498 نفر فراهم می‌شود.
وی تصریح کرد: از تعداد 300 پروژه 204 طرح مربوط به حوزه باغبانی، سه طرح مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری، 14 طرح مربوط به بخش امور عشایر، 22 طرح مربوط به بخش دام و آبزیان، 12 طرح مربوط به صنایع کشاورزی و سه طرح مربوط به تعاون روستایی است.
نریمانی اظهار داشت: شهرستان فریدن با 32 طرح، خوروبیابانک با 26 طرح و شهرستان برخوار با 23 طرح به ترتیب مقام اول تا سوم را در زمینه بیشترین آمار پروژه در بخش کشاورزی استان به دست آورده‌اند.
وی از میزان هزینه‌ها در طرح‌های کشاورزی سخن گفت و ادامه داد: شهرستان اصفهان با 12.7 میلیارد تومان، برخوار با 6.8 میلیارد تومان و شهرستان فریدن با 4.3 میلیارد تومان به ترتیب بیشترین و کم‌ترین هزینه را در طرح‌های خود داشتند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: از لحاظ میزان اعتبار طرح‌های مورد بهره‌برداری بخش کشاورزی در سال جاری نسبت به سال 88 رشد 460درصدی، از لحاظ میزان اشتغال نسبت به همان سال افزایش 730درصدی و از لحاظ تعداد پروژه در سال جاری 250درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به مبحث اشتغال گفت: هدف معین شده بخش کشاورزی استان در سال 89، اشتغال 12هزار و 800 نفر بوده که در نتیجه بالغ بر 15هزار نفر برای افراد شغل ایجاد شد که به عبارتی 17درصد عملکرد مثبت و پیشرفت به سوی هدف برای ایجاد اشتغال داشتیم.
نریمانی افزود: در سال جاری بخش کشاورزی برای 15هزار نفر اشتغال معین کرده که تا پایان مردادماه برای تعداد 3هزار و 800 نفر اشتغال ایجاد شده که در این راستا به 25درصد از اهداف خود تا این لحظه رسیدیم.
وی اظهار داشت: امید است با تامین منابع کافی و به موقع نیز بتوانیم به باقیمانده تعهدات خود در زمینه ایجاد شغل در استان عمل کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از الویت مهم این سازمان خبر داد و تصریح کرد: افزایش راندمان آب و وسایل باربری و جابه‌جایی آن از اولویت‌های مهم و جدی سازمان جهاد کشاورزی است.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 6هزار و 200 هکتار از اراضی آبی استان که در حدود 15درصد است به سامانه نوین آبیاری تجهیز شدند.
نریمانی بیان داشت: در سال جاری اعتبارات خوبی برای اجرای سامانه نوین آبیاری دریافت شده که می‌توان حداقل 20هزار هکتار از اراضی را به سامانه نوین با پرداخت یارانه 63 میلیارد تومان که 85درصد سهم دولت و 15 درصد سهم کشاورزان است، تجهیز کنیم.
وی تاکید کرد: سیاست جدی سازمان جهاد کشاورزی استان این است که در حوزه و نوار زاینده‌رود به ایجاد توسعه باغات که به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده اقدام کرده و کشت‌های زراعی پر مصرف در زمینه آب مانند برنج را حذف کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از میزان صادرات محصولات کشاورزی استان سخن گفت و تصریح کرد: در زمینه صادرات تولیدات کشاورزی سال 89 نسبت به سال 88، از لحاظ ارزش ریالی 51درصد و به لحاظ وزنی 81درصد رشد داشته است.
وی بیان داشت: سال جاری چند میز سرمایه‌گذاری در زمینه افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تشکیل شد که در نظر داریم حداقل 170 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی داشته باشیم.
نریمانی از دیگر سیاست‌های جدی سازمان جهاد کشاورزی سخن گفت و ادامه داد: تولید محصول سالم و ارگانیک به ویژه تولید مرغ ویژه (بدون آنتی‌بیوتیک)، گوجه فرنگی، خیار، فلفل، توت فرنگی و انار BCS از دیگر سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان است.
وی تاکید کرد: سازمان جاد کشاورزی آمادگی کامل برای کشت غله پائیزه، گندم و جو برای کشاورزان شرق استان اصفهان دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: امید است بار دیگر با جاری شدن آب در اواسط آبان ماه سال جاری، حیات دوباره به رودخانه زاینده‌رود برگردد.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول