اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان شهریور ماه جاری؛

ارزیابی سلامت نوآموزان اصفهانی ادامه دارد

خبرگزاری فارس: مسئول سنجش آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ارزیابی و سنجش سلامت نوآموزان در اصفهان تا پایان شهریور ماه جاری ادامه دارد و تمام نوآموزان باید تا مدت مقرر شده نسبت به ارزیابی و سنجش سلامت خود اقدام کنند.

ارزیابی سلامت نوآموزان اصفهانی ادامه دارد
محمود صالحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اهمیت سنجش و ارزیابی نوآموزان اظهار داشت: این طرح هر ساله به منظور سنجش سلامت نوآموزان در تمام کشور صورت می‌گیرد و اجرای آن پیش از ورود نوآموزان به نظام آموزشی اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی به ضرورت اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش از ورود به دبستان اشاره کرد و افزود: ارزیابی تمام کودکان پیش از ورود به مدرسه و استقرار در نظام آموزشی ضروری است و تمام نو‌آموزان باید زیر پوشش این طرح قرار بگیرند.
مسئول سنجش آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به فعالیت 53 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در اصفهان تصریح کرد: در سال جاری 53 پایگاه در سطح استان در راستای سنجش سلامت نوآموزان فعالیت کرده‌اند و حدود 16 پایگاه سنجش سلامت در سطح شهر اصفهان اقدامات لازم را انجام داده‌اند.
وی به ارزیابی سلامت نوآموزان در این پایگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر سلامت بیش از 64هزار نفر از نوآموزان اصفهانی در این پایگاه‌ها بررسی و ارزیابی شده است و این اشخاص با مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت در سطح استان اقدامات لازم را نسبت به ارزیابی سلامت خود انجام داده‌اند.
صالحی اضافه کرد: در این پایگاه‌ها سلامت نوآموزان از نظر شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و معاینات بهداشتی و پزشکی بررسی شده‌ است و نتایج حاصل از این معاینات در شناسنامه سلامت دانش‌آموزان درج می‌شود.
وی به هدف از اجرای این طرح اشاره کرد و بیان داشت: تشخیص و پیگیری مشکلات جسمی، پزشکی، جای‌دهی صحیح در نظام آموزش و پرورش رسمی، کنترل عوامل موثر در افت تحصیلی، شناخت توانمندی‌های دانش‌آموزان به منظور بهبود کیفیت تحصیلی، تهیه شناسنامه بهداشتی، ارائه توصیه‌های بهداشتی، آموزشی و روانشناسی به دانش‌آموزان و اولیای آنها از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح محسوب می‌شود.
مسئول سنجش آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اجرای 90درصدی این طرح در اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر سلامت 90درصد از دانش‌آموزان اصفهانی ارزیابی شده و تمام نوآموزان باید تا پایان شهریور ماه جاری به منظور ارزیابی سلامت خود به پایگاه‌های سنجش سلامت در سطح استان مراجعه کنند.
وی به نتایج حاصل از عدم مراجعه نوآموزان به پایگاه‌های سنجش سلامت اشاره کرد و گفت: ارزیابی و سنجش سلامت نوآموزان در اصفهان تا پایان شهریور ماه جاری ادامه دارد و در صورت عدم مراجعه این افراد به منظور ارزیابی سلامت خود ثبت‌نام آنها در مدارس با مشکل مواجه می‌شود.
صالحی اظهار داشت: دارا بودن شناسنامه سلامت برای نوآموزان لازمه ثبت‌نام آنها در مدارس است و این یکی از مهم‌ترین مدارک برای ثبت‌نام در مدارس محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول