اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان آمل خبر داد:

اعزام امدادگران مازندران به مناطق سیل‌زده آمل

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بحران شهرستان آمل از اعلام آمادگی نیروهای امدادی مازندران برای اعزام به بخش‌های سیل‌زده امامزاده عبدالله(ع) و لاریجان این شهرستان خبر داد.

اعزام امدادگران مازندران به مناطق سیل‌زده آمل
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، نشست اضطراری ستاد بحران شهرستان آمل برای پیگیری و رسیدگی به سیل اخیر در بخش‌های امامزاده عبدالله(ع) و لاریجان این شهرستان با حضور مسئولان و مدیران شهری برگزار شد.
رئیس ستاد مدیریت بحران و فرماندار آمل در این نشست اضطراری از اعلام آمادگی نیروهای امدادی استان مازندران برای اعزام به بخش‌های سیل‌زده این شهرستان خبر داد.
یدالله اکبرزاده افزود: دستگاه‌های دولتی و ادارات در حالت آماده‌باش به سر میبرند تا هر چه‌ زودتر مشکلات بخش‌های سیل‌زده را برطرف کنند.
وی عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های هواشناسی در طی روزهای آینده هوای شمال کشور با افزایش دما همراه است. 
 
* ساختمان جدید بخشداری لاریجان در هفته دفاع مقدس افتتاح میشود
فرماندار آمل با اشاره به اینکه قرار بود شامگاه دوشنبه پروژه‌های هفته دولت در بخش لاریجان با حضور مسئولان استانی و شهری به بهره‌برداری برسد، گفت: افتتاح این پروژه‌ها به همراه بهره‌برداری از ساختمان جدید بخشداری لاریجان به هفته دفاع مقدس موکول شد.
اکبرزاده از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا پایان روز سه‌شنبه کارشناسان خود را برای برآورد خسارت به بخش‌های سیل‌زده اعزام کنند و میزان خسارت سیل خیر هرچه زودتر مشخص شود.
وی میزان خسارات اخیر سیل گذشته در بلده و غرب مازندران را بیش از 15 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: باید بعد از وقوع حادثه نیازهای اولیه منطقه برآورده شده و در بحث مسایل امنیتی نیز نیروی انتظامی وارد عمل شود.
 
* نابودی 65 تن از ماهیان گوشتی لاریجان در سیل هفته گذشته
رئیس اداره شیلات شهرهای آمل و محمودآباد نیز در این نشست با اشاره به اینکه در سیل اخیر خسارت زیادی به ماهیان گوشتی و بچه ماهیها وارد شده، گفت: در سیل دو هفته گذشته در منطقه بایجان و پلور خسارت زیادی به مزارع پرورش ماهی وارد شد.
هادی عقیلی با اشاره به اینکه در سیل روز گذشته نیز مزارع زیادی با گل و لای و تلفات ماهی روبه‌رو شد، ادامه داد: با اعزام کارشناسان شیلات در حال برآورد خسارات در این بخش هستیم.
عقیلی در نگاه آماری به خسارت سیل هفته گذشته در 9 مزرعه ماهی لاریجان تصریح کرد: 25 تن از ماهیان پروار گوشتی مزرعه سلور نمارستاق از بین رفته و همچنین 40 تن از ماهیان مزارع لاسم نیز بر اثر گل و لای نابود شدند.
 
* 4 کیلومتر از خط انتقال آب روستایی بایجان از بین رفت
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان آمل نیز با بیان اینکه سیل منطقه لاریجان طی چند سال اخیر بیسابقه بود، گفت: هنوز گزارش‌های خرابی سیل در بخش آب کارشناسی و گزارش نشده است.
مصطفی عباسپور تصریح کرد: چهار کیلومتر از خط انتقال آب بایجان از بین رفته و خسارت بسیاری به خطوط انتقال وارد شد.
وی با اشاره به اینکه تنها 200 روستای آمل از بیمه روستایی لوله و اتصالات آب برخوردار هستند، یادآور شد: منابع آبی همه روستاها مستقل است و در سیل اخیر شبکه‌های داخلی کمتر خسارت دیدند بلکه همه تخریب در خط انتقال بوده است.
 
* اعزام 16 امدادگر و 5 خودروی امدای به منطقه سیل زده کهرود
سرپرست جمعیت هلال احمر آمل نیز در این نشست با اشاره به اعزام نیروها به مناطق آسیب دیده گفت: 16 نیروی امدادی به همراه پنج دستگاه خودرو به منطقه سیل زده کهرود اعزام شدند.
رحمت‌الله مقصودلو درباره آمادگی نیروهای جمعیت هلال احمر و امداد و نجات بیان داشت: پتو، موتور برق، چادر، مواد غذایی مورد نیاز و لجن کش به مناطق سیل‌زده منتقل شد.
وی با تاکید اینکه امدادگران بابل و نور که دو شهر مجاور آمل هستند آمادگی خود را برای حضور در منطقه لاریجان اعلام کردند، اضافه کرد: یک اکیپ امدادی آمل نیز در حالت آماده باش به سر میبرد.
 
* وصل شدن برق روستاهای بخش لاریجان و امامزاده عبدالله
رئیس شبکه توزیع برق آمل نیز با اعلام اینکه از صبح روز دوشنبه برق منطقه لاریجان قطع شد، گفت: با اعزام نیروهای شبکه توزیع برق، در شامگاه دوشنبه برق بیشتر روستاهای این منطقه متصل شد.
بخشعلی شکراللهی عنوان کرد: چهار گروه ترمیم شبکه برق در مناطق حاضر هستند و برای رفع مشکل فعالیت دارند.
 
* مسیر روستایی نشل و اندوار امروز بازگشایی میشود
رئیس اداره راه و ترابری شهرستان آمل که در محل حادثه حضور داشت در گزارش تلفنی خود به اعضای ستاد بحان شهرستان آمل گفت: نیروهای اداره راه و ترابری به همراه وسایل نقلیه سنگین بازگشایی مسیر و راهداران در حال تلاش برای برگشت به وضعیت عادی در بخش راه‌ها هستند.
قاسم رمضانی با اعلام اینکه از صبح دوشنبه به علت سقوط سنگ ریزه و قلوه سنگ در محور هراز و سیل‌خیز بودن آن، این محور مواصلاتی تا ساعت 15 مسدود بود، ادامه داد: مسیر روستایی نمارستاق، عبدالمناف، بهرستاق، گزانه و هشت محور دیگر لاریجان بازگشایی شد.
وی ریزش شدید سنگ در مسیر روستایی نشل و اندوار را عاملی برای مسدود شدن آن دانست و اذعان داشت: این محور امروز بازگشایی میشود.
به گزارش فارس، همه دستگاه‌ها، نهادها و اعضای ستاد بحران سیل شهرستان آمل در آمادگی کامل به سر میبرند.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول