اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بیرجند تاکید کرد؛

ضرورت افزایش جذب دانشجو در علوم اسلامی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به جایگاه دانشجو و دانشگاه گفت: باید سعی کنیم تعداد دانشجویان بیشتری را جذب حوزه علوم اسلامی کنیم.

ضرورت افزایش جذب دانشجو در علوم اسلامی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا میری دوشنبه‌شب در اختتامیه ترم تابستانی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند با بیان اینکه باید فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ایران سربازان امام زمان(عج) باشند، اظهار داشت: دین‌مداری اولویت برتر وزارت علوم است و ما نیز به عنوان خدمتگزاران این نظام باید سعی کنیم همه فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاه را به سلاح دین مجهز کنیم.
وی تصریح کرد: دشمن برای مجهز نشدن عالمان ما به سلاح دین برنامه‌ریزی‌های دقیق و سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده است از این رو وظیفه ما در گسترش فعالیت‌های دینی و اسلامی در بین دانشجویان و اساتید بسیار خطیرتر است.
رئیس دانشگاه بیرجند خطاب به شرکت‌کنندگان در این دوره گفت: شما دین‌پژوهان حوزه مصداق بارز اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و در دانشگاه‌های خود نیز جزء برترین‌ها و برگزیدگان هستید.
میری افزود: اگر حوزه شهید بهشتی تاکنون بحث جذب دانشجویان را مدنظر داشته است باید از این به بعد دنبال جذب و پرورش دانشجویان ولایت‌مدار باشد و در راستای تربیت و تزکیه آنان اقدام کند.
رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی نیز با اشاره به خطبه متقین در نهج‌البلاغه اظهار داشت: متقین کسانی هستند که در این دنیا اهل فضائلند و رفتار و کردارشان صادق باشد.
حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری افزود: شما دین‌پژوهان حوزه که مصداق متقین هستید باید سعی کنید با رفتار و گفتار خود طوری حرکت کنید که بقیه در مسیر درست شما قرار بگیرند.
وی تاکید کرد: برای نخستین بار ترم تابستانی حوزه علوم اسلامی بیرجند با حضور بیش از 20 دانشجو به صورت آزاد در بیرجند برگزار شد که در نوع خود در سطح کشور بی‌نظیر بود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول