اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

اکوادور دولت انتقالی لیبی را به رسمیت نمی‌شناسد

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر امور خارجه اکوادور اعلام کرد تا زمانی که مردم لیبی قانونی بودن دولت جدید را تایید نکنند، کیتو شورای انتقالی در این کشور را به رسمیت نخواهد شناخت.

اکوادور دولت انتقالی لیبی را به رسمیت نمی‌شناسد
به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، "کینتو لوکاس"، قائم مقام وزیر امور خارجه اکوادور، در رابطه با تحولات اخیر در لیبی اظهار داشت: دولت اکوادور شورای ملی انتقالی لیبی را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی در این رابطه تاکید کرد: دولت اکوادور شورای ملی انتقالی لیبی را تا زمانی که مردم این کشور قانونی بودن دولت جدید را تایید نکنند، به رسمیت نمی‌شناسد.

لوکاس همچنین گفت: دولت اکوادور معتقد است، مردم لیبی هنوز درباره وضعیت خود تصمیم نگرفته‌اند، به همین دلیل دولت "رافائل کوره‌آ" نمی‌تواند دولتی را که همه خصوصیات یک دولت واقعی و قانونی را در اختیار ندارد، به رسمیت بشناسد.

قائم مقام وزیر امور خارجه اکوادور ادامه داد: جنگ داخلی که ممکن است زمان طولانی ادامه پیدا کند، هنوز در لیبی جریان دارد، علاوه بر این دولت موقت فعلا در "بن غازی" مستقر است نه در "تریپولی"، پایتخت لیبی.

اکثر کشورهای منطقه آمریکای لاتین و به ویژه کشورهای عضو "اوناسور" (اتحاد ملت‌های آمریکای جنوبی) مواضع مشابهی در خصوص مساله لیبی اتخاذ کرده‌اند. 

کشورهایی همچون ونزوئلا و اکوادور قاطعانه عملیات نظامی ناتو در لیبی را محکوم می‌کنند. در همین راستا "هوگو چاوز"، رئیس‌جمهور ونزوئلا، اعلام کرد: تنها دولت "قذافی" را به رسمیت می‌شناسد.

اکوادور نیز به انتقاد شدید از عملیات نظامی نیروهای ناتو پرداخته است و شورای موقت لیبی را به رسمیت نمی‌شناسد.

از سوی دیگر کشور برزیل نیز اعلام نظر خود درباره به رسمیت شناختن دولت جدید در لیبی را به تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در این رابطه مرتبط می‌داند.

این در حالی است که کلمبیا اعلام کرده است، شورای انتقالی در لیبی را به عنوان دولت جدید در این کشور به رسمیت می‌شناسد.

در واقع مواضع اکثر کشورهای منطقه، مواضع انتقادی نسبت به تجاوزات و دخالت‌های خارجی غرب و ناتو در امور دیگر کشورها است، به جز برخی کشورهای مشخص همچون کلمبیا که همواره از خط مشی آمریکا در امور مختلف پیروی می‌کنند.

انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول