اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرهنگی استاندار بوشهر:

حماسه مقاومت اسلامی جنوب ناگفته‌های بسیاری دارد

خبرگزاری فارس: مشاور فرهنگی استاندار بوشهر و مسئول مرکز راهبری مهندسی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: جریان مقاومت اسلامی جنوب ناگفته‌ها و سخنان بسیار زیادی دارد که باید با تحقیقات علمی و دانش بنیان ابعاد مختلف آن برای جوانان روشن شود.

حماسه مقاومت اسلامی جنوب ناگفته‌های بسیاری دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد نصیری دوشنبه شب در نشستی خبری اظهار داشت: در حماسه مقاومت اسلامی جنوب ایران مجاهدان تنگستان، دشتستان، دشتی و سراسر خطه جنوب به رهبری رئیسعلی دلواری و بر اساس فتاوای مجتهدانی همچون آخوند خراسانی، آیت الله بلادی، مجاهد برازجانی و سید عبدالحسین لاری  برگ زرینی را در تاریخ ضد استعماری کشور رقم زدند.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ضرورت ارتقاء هویت دینی و ملی بر اساس معرفی چهره‌های هویت ساز و نیز تبیین نقش و جایگاه علماء در شکل گیری مبارزات ضد استعماری را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: باید زمینه برای تحقیقات علمی و فعالیت‌های دانش بنیان پژوهشگران و محققان جوان به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، استقامت و پایداری فراهم تا تاریخ  500 ساله مبارزات ضد استعماری الگوی قیام‌های ضد استعماری مردم آزاده جهان شود.
نصیری  گفت: با برگزاری کنگره شهید رئیسعلی دلواری و پیگیری‌های دبیرخانه دائمی نهضت مقاومت اسلامی جنوب ایران، از سال گذشته سالروز شهادت رئیسعلی دلواری بعنوان روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس در تقویم ملی ثبت شد.
دبیر کنگره شهید رئیسعلی دلواری اضافه کرد:  در پی پیشنهاد این دبیرخانه به رئیس شورای فرهنگ عمومی، حضور استاندار بوشهر در این شورا و اجماع نظر اعضای شورا بر نامگذاری این روز بعنوان یک روز ملی، با ابلاغ رئیس جمهور روز 12 شهریور (سالروز شهادت رئیسعلی دلواری ) به‌عنوان روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس در تقویم کشور به ثبت رسید.
وی اظهار داشت: دبیرخانه دائمی نهضت مقاومت اسلامی جنوب ایران با برگزاری کنگره شهید رئیسعلی دلواری ابعاد مختلف این قیام تاریخ ساز را مورد واکاوی، تحقیق و پژوهش قرار داد.
مسئول مرکز راهبری مهندسی فرهنگی شورای فرهنگی عمومی استان بوشهر یادآور شد: در کنگره شهید رئیسعلی دلواری که در سال 88 در شهرهای بوشهر و دلوار برگزار شد 50 نفر از استادان طراز اول کشور ضمن تشریح نقش روحانیت، جوانان و بانوان در این قیام به واکاوی ابعاد تاریخی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آن پرداختند که با چاپ بیش از 20 عنوان کتاب و تک نگاری از علمای و سرداران، بزرگی و گستردگی قیام رئیسعلی به تصویر کشیده شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول