اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت؛

11 طرح عمرانی و اقتصادی در نیر به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: همزمان با ششمین روز هفته دولت و با حضور استاندار اردبیل 11 پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در شهرستان نیر به بهره‌برداری رسید.

11 طرح عمرانی و اقتصادی در نیر به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان نیر شامگاه دوشنبه در مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌ها در نیر اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل 9 طرح عمرانی و دو طرح اقتصادی است که با مجموع اعتبار چهار میلیارد و 300 میلیون تومان به میمنت دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
سیدحمید عباداللهی تصریح کرد: شش مورد از این پروژه‌ها در بخش محروم کورائیم و پنج پروژه دیگر در بخش مرکزی نیر به بهره‌برداری می‌رسد تا اهالی از ثمرات آن استفاده کنند.
وی مهم‌ترین پروژه افتتاح شده در این شهرستان را بهره‌برداری از خط انتقال هشت کیلومتری آب به شهرک تخصصی معرفی کرد و افزود: این پروژه با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 600 میلیون تومان در سال‌های اخیر اجرایی شده و با انتقال آب به شهرک تخصصی آب نیر تولیدکنندگان می‌توانند محصولات مناسب خود را بسته‌بندی کرده و همچون شهرک تخصصی دماوند محصولات خود را با برند مختلف عرضه کنند.
فرماندار نیر پیشرفت پروژه احداث شهرک تخصصی آب در نیر را بیش از 70 درصد اعلام کرد و ادامه داد: ‌با تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک زمینه اشتغال بیش از 200 نفر فراهم می‌شود.
عباداللهی در ادامه سخنان خود بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی و اهتمام برای توسعه مناطق محروم و روستایی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: به میمنت هفته دولت 250 واحد مسکن روستایی در نیر امروز با حضور استاندار به بهره‌برداری می‌رسد تا در سایر مناطق نیز طرح‌های مشابه در اختیار اهالی قرار گیرد.
وی به حرکت خوب بنیاد مسکن در اعطای تسهیلات و کمک برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن مهر اضافه کرد: ما امروز شاهد یک جهش واقعی در توسعه مناطق روستایی و محروم هستیم که این کار با احداث و مقاوم‌سازی مسکن، ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید، توسعه مناطق نمونه گردشگری و اجرای طرح هادی روستایی شکل عینی و عملیاتی گرفته است.
عباداللهی ضرورت احیای آب‌های گرم شهرستان سرعین را یادآور شد و گفت:‌ این شهرستان به عنوان قطب گردشگری استان بعد از سرعین در احیا و مرمت آب‌های گرم و معدنی پیشقدم است، به طوری که سایت احیا و توسعه آبگرم برجلو با 70 درصد پیشرفت در دست اقدام است که پیش‌بینی می‌کنیم تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.
این مقام مسئول افزود:‌ ساماندهی آبگرم قینرجه نیز بعد از 15 سال تعطیلی با دعوت از سرمایه‌گذار قرار است با 80 میلیون تومان اعتبار اولیه ساماندهی شده و طرح‌های توسعه‌ای آن عملیاتی شود.
وی در ادامه سخنان خود مشکل و معضل بیکاری را در این شهرستان یادآور شد و تصریح کرد: ما معتقدیم این شهرستان از چنان توانمندی و استعداد برخوردار است که با به‌کارگیری و بهره‌مندی از این قابلیت‌ها می‌توان تمام مشکلات مربوط به بیکاری و رکود را حل کرده و به رونق بخش اقتصادی و اشتغال کمک کرد.
عباداللهی یکی دیگر از محورهای توسعه شهرستان نیر را توجه جدی به بخش کشاورزی و احداث سدهای معیشتی در هفت روستا اعلام کرد و اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت با سرمایه‌گذاری 350 میلیون تومان شاهد تجهیز و احداث شبکه آبیاری هیدروفروم در روستای خان‌قشلاقی با پوشش 182 هکتار هستیم که در کنار آن سیل‌بند روستای چهره برق به عنوان یک طرح آبخیزداری به بهره‌برداری می‌رسد تا اهالی این منطقه از ثمرات و نتایج آن استفاده کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول