اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری در یک مکان؛

نماز عید فطر باشت نماد وحدت می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه باشت با بیان این‌که نماز عید فطر نماد وحدت امت اسلام است، گفت: به همین منظور امسال بر خلاف گذشته نماز عید فطر باشت تنها در یک مکان برگزار می‌شود.

نماز عید فطر باشت نماد وحدت می‌شود
حجت‌الاسلام عبد‌الرحیم عبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: استادیوم تختی برای نخستین بار در روز عید فطر پذیرای نمازگزارانی است که به شکرانه یک ماه روزه‌داری نماز عید فطر را در آن‌جا اقامه  می‌کنند.
خطیب جمعه باشت با بیان این‌که نماز عید فطر امسال برای نخستین بار در یک‌جا برگزار می‌شود، ابراز داشت: در نشستی که با حضور روحانیون و ائمه جماعات مساجد باشت برگزار شد، مقرر گردید تا نماز  عید فطر به عنوان نماد وحدت در استادیوم ورزشی برپا شود.
عبودی با اشاره به اینکه یکی از جلوه‌های عید سعید فطر، نماز این روز است، تصریح کرد: بهتر است برای جلوه دادن عظمت یکدلی مسلمانان و اتحاد بیشتر، این نماز در یک مکان برپا شود و همه نمازگزاران نیز در این یک مکان شرکت کنند.
وی با بیان این‌که نماز عید سعید فطر راس ساعت هفت صبح با شرکت گسترده نمازگزاران اقامه می‌شود، از همه مردم خداجو روزه‌دار این شهرستان خواست تا در صفوف به‌هم پیوسته نماز دشمن‌شکن عید فطر را به‌جای آورند.
حجت‌الاسلام عبودی بیان داشت: عید فطر از بزرگ‌ترین عیدهای اسلامی است به همین دلیل بین مسلمانان  اهمیت بالایی دارد و دشمن نیز همواره از چنین صفوف به هم فشرده‌ای که به وحدت امت اسلامی می‌انجامد وحشت دارد.
خطیب جمعه باشت اظهار داشت: مسلمانان با یک‌ماه روزه‌داری و گشودن سفره‌های دل به بندگی و راز و نیاز با خدا و تحمل سختی در این گرما در روز عید فطر از خداوند پاداش دریافت می‌کنند.
وی به پایان ماه رمضان و پرداخت فطریه نیز اشاره کرد و افزود: روزه‌داران در مرحله نخست می‌توانند فطریه خود را به اقوام فقیر و کسانی که نسبت به آنها و وضعیت مادی این افراد شناخت داشته، پرداخت کنند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول