اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرکرد:

نماز عید فطر نماد انسجام مسلمانان جهان است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‎فقیه در سپاه ناحیه شهرکرد گفت: نماز عید فطر نماد وحدت و انسجام مسلمانان جهان است.

نماز عید فطر نماد انسجام مسلمانان جهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از سهرکرد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر دلدار بعدازظهر امروز در مراسم اختتامیه برنامه و کلاس‌های ماه رمضان در سپاه ناحیه شهرکرد اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعدد و متنوع قرآنی در این ناحیه مانند، غبارروبی و عطرافشانی نمازخانه‌های حوزه‌های تابعه، فضاسازی تبلیغی، جلسات هماهنگی با معاونت‌های عقیدتی و روابط عمومی، چاپ ادعیه و محافل انس با قرآن کریم برگزار شد.
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های قرآن کریم در سپاه ناحیه شهرکرد، گفت: این کلاس‌ها در سه مقطع تفسیر و تجوید برای پاسداران و روخوانی برای نیروهای وظیفه اجرا شد.
دلدار ادامه داد: جزء‌خوانی قرآن کریم، برگزاری کلاس‌های اخلاق، برگزاری جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع)، برگزاری سوگواری شهادت حضرت علی(ع) و حضور منسجم در راهپیمایی روز قدس از دیگر اقدامات نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه شهرکرد بوده است.
نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرکرد افزود: همایش فرماندهان پایگاه و حوزه‌های مقاومت نیز در ماه ضیافت الهی اجرا شده است.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر، این عید بزرگ را جشن غلبه بر تمایلات نفسانی و حکومت بر خواهش‌ها دانست و گفت: مسلمانان جهان به شکرانه موفقیت در انجام فریضه بزرگ روزه و غلبه بر هواهای نفسانی و وسوسه‌های شیطانی عید فطر را جشن می‌گیرند.
دلدار افزود: اگر چه روز عید فطر برای مومنان و سالکان عید محسوب میشود اما برای اهل بیت (ع) که همواره در عبادت الهی بسر برده و از گناه و معصیت معصومند به معنایی والاتر از معنا و مفهوم عید که همان مزید اعتبار و مجد و عظمت است نهادینه و تفسیر می‌شود.
وی عید فطر را دوره یک ماهه ممارست در راستای ارتقای تقوی الهی و تقویت روحی افراد عنوان کرد و افزود: تبیین ابعاد وسیع و گسترده عید فطر در جهان اسلام به نحو صحیح و اصولی می‎تواند زوایای اتحاد و همگرایی مسلمانان را مستحکم کرده و تفرق را از جوامع مسلمین بزداید.
وی پیوند قلبی با خداوند متعال و اتحاد ملی تمام قشرها و سلایق گوناگون را حول محور دین و توحید از درس‌های بزرگ ماه رمضان برشمرد و گفت: عید فطر ریشه دینی و مذهبی داشته و در واقع نماد اتحاد عمیق ملی میان اقشار مختلف مسلمانان محسوب می‎شود.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول