اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علیرضا موسوی خبر داد:

برگزاری همایش ظرفیت‌های پشتکوه چهاردانگه در مازندران

خبرگزاری فارس: توسط دانشجویان نخبه منطقه پشتکوه چهاردانگه شهرستان ساری در مازندران، نخستین همایش فرصت‌ها و ظرفیت‌های این منطقه برگزار میشود.

برگزاری همایش ظرفیت‌های پشتکوه چهاردانگه در مازندران
علیرضا موسوی مجری این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: منطقه پشت‌کوه چهاردانگه در 130 کیلومتری مرکز استان واقع شد که به لحاظ دوری از مرکز استان با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که دارد با محرومیت مواجه شد.
وی تصریح کرد: به دلیل کم‌توجهی مسئولان و نبود امکانات مناسب برای احیای استعداد‌های این منطقه بسیاری از نخبگان این منطقه به صورت گمنام در بسیاری از شهرهای کشور مشغول فعالیت اقتصادی هستند.
مجری همایش ظرفیت‌های پشتکوه چهاردانگه مازندران بیان داشت: با توجه به اینکه این منطقه داری 20 روستا است نخبگان زیادی از این منطقه ابتدا وارد دانشگاه‌های کشور و سپس به فعالیت اقتصادی و یا فرهنگی مشغول فعالیت هستند.
برگزارکننده این همایش خاطرنشان کرد: هدف از گردهمایی نخبگان در ابتدا شناسایی و سپس بررسی و ارائه راهکار مناسب برای ارتقای فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی در منطقه است.
موسوی تاکید کرد: منطقه پشت‌کوه چهاردانگه به علت وسعت مناسب آب و هوایی کوهستانی و واقع شدن در مرز استان سمنان و مازندران زمینه مناسب سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری را دارد.
دبیر این همایش بیان داشت: کشاورزی و دامپروری در این منطقه که جزء فرصت‌های اصلی اشتغال به حساب میآید به صورت سنتی انجام میشود و حتی در برخی از روستا‌ها کشاورزی و دامپروری سنتی نیز انجام نمیشود.
وی بیان داشت: مهم‌ترین هدف اجرای این همایش پس از شناسایی، دریافت راهکار از نخبگان دعوت شده در همایش برای ایجاد ارتقای اقتصادی و کشاورزی در منطقه است.
موسوی تاکید کرد: پیشنهاد نخبگان این منطقه پس از تایید همه اعضاء به صورت کتابچه‌ای تهیه و کمیته‌ پیگیری در این همایش تشکیل و راهکاری ارائه شده توسط نخبگان نیز با همت این کمیته پیگیری میشود.
وی راه‌اندازی اتاق فکر را برای پیشرفت امور اقتصادی، فرهنگی و علمی را لازمه اصلی پیشرفت این منطقه عنوان کرد و بیان داشت: به‌کارگیری نیروی انسانی نخبه و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف برای پیشرفت روستاها در دستور کار این همایش قرار دارد.
‌دبیر همایش ادامه داد: تبدیل منطقه پشتکوه چهاردانگه به کارگاه اقتصادی با همفکری شوراها و مکانیزه کردن دامپروری و کشاورزی پشتکوه نیز جزء وظایف کمیته پیگیری این همایش قرار میگیرد.
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه این گردهمایی تنها به برگزاری و شناسایی ختم نشود کمیته پیگیری این همایش، نحوه ایجاد ارتباط بیشتر دانشجویان و اتحاد و همدلی و تبادل نظرات  برای کمک به روستا نیز پیگیری میکند.
موسوی به مهاجرت جوانان فعال منطقه به استان سمنان و سایر شهرهای کشور اشاره کرد و افزود: بررسی راهکارهای جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهر و فراهم کردن زمینه برای بازگشت آنها نیز در دستور کار این همایش قرار دارد.
‌وی در پایان با بیان اینکه بسیاری از نخبگان این منطقه در دامن بانوانی پرورش یافتند که کمک کار همسران خود در زمین‌های کشاورزی و دامپروری بودند، بیان داشت: بررسی اهمیت نقش بانوان در خانواده و توانمندی آنها برای پیشرفت دهستان پشتکوه نیز از تاکیدات ویژه این همایش است.
به گزارش فارس، منطقه پشت‌کوه چهاردانگه در 130 کیلومتری استان مازندران و120 کیلومتری استان سمنان قرار دارد و بسیاری از نخبگان در این روستاها سال‌های قبل زندگی میکردند که به علت نبود امکانات ترک دیار کردند.
این همایش به میزبانی روستای پشرت برگزار میشود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول