اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلزار شهدای علامه طبرسی قائمشهر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با ساماندهی مزار 17 شهید، گلزار شهدای علامه طبرسی بالاتجن روستای افراء قائمشهر افتتاح شد.

گلزار شهدای علامه طبرسی قائمشهر افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قائمشهر در آیین افتتاح گلزار شهدای علامه طبرسی روستای افرا اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه مذکور در سال 89 آغاز و با اعتبار 600 میلیون ریال از محل تملک و دارایی افتتاح شد.
علی خداشناس با بیان اینکه در حال حاضر، ساماندهی چهار گلزار شهدای شهرستان قائمشهر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی گلزار شهدای خطیرکلا با 31 شهید و اعتبار دریافتی یک میلیارد و 370 میلیون ریال تا 90 درصد اجرا شد.
وی تصریح کرد: گلزارهای شهدای خرماکلابا چهار شهید و اعتبار 42 میلیون و 992 هزار ریال، فاز یک گلزار سیدملال با 60 شهید و گلزار تک شهید وسطی‌کلا با اعتبار 45 میلیون ریال در حال ساماندهی هستند.
معاون مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران نیز، گلزار شهدا را میراث فرهنگی پرافتخار کشور دانست و با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا نیاز به کمک و حمایت همه مردم دارد، تصریح کرد: تا سال 84 در استان مازندران تنها شش درصد مزار شهدا ساماندهی شده بود.
سعید کهنسال افزود: امروز بعد از گذشت شش سال با شتاب بسیار، 34 درصد از گلزار شهدای مازندران ساماندهی شد.
وی هدف از ساماندهی را علاوه بر انتقال میراث فرهنگی، ارزشی و مذهبی به نسل‌های آینده، ایجاد فضایی توسلی و زیارتی برای آیندگان عنوان کرد.
پیرفلک فرماندار قائمشهر نیز با بیان اینکه امروز، مزار شهدا تبدیل به میعادگاه عاشقان شده است، اظهار داشت: شهید در همه کشورهای جهان نماد عزت، افتخار و ایثار است ولی تفاوت شهیدان ایران با دیگر کشورها، تلاش آنان برای احیای ارزش‌های الهی و صیانت از دین بدون توجه به مادیات بود که آنان را اینچنین جاودانه کرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول