اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دولت؛

4 پروژه عمرانی در منوجان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته دولت، چهار پروژه عمرانی خدماتی در منوجان به بهره‌برداری رسید.

4 پروژه عمرانی در منوجان به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، به مناسبت هفته دولت ظهر امروز دوشنبه چهار پروژه عمرانی خدماتی در منوجان به بهره‌برداری رسید.
فرماندار منوجان در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار داشت: دو طرح بند آبخیزداری در روستای آباد ‌بی‌بی با اعتبار یک‌هزار و 457 میلیون ریال از محل اعتبارات ستاد راهبردی جنوب استان کرمان با حجم 3 هزار و 806 مترمکعب با هدف کنترل و مهار آب‌های سطحی بهره‌برداری شدند.
جهانگیر تشکری افزود: ساختمان اداره کار با زیربنای 83 متر مربع و با اعتبار 360 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی افتتاح شد.
وی تصریح کرد: یکی از طرح‌های خوب دولت بها دادن به اماکن مذهبی بوده که با افتتاح خانه عالم به منظور اسکان دائم روحانیان برای ترویج فرهنگ دینی و شناساندن سیره اهل‌ بیت (ع) است که با احداث هشت خانه عالم در سطح شهرستان و افتتاح یکی از هشت واحد در حوزه شهری با اعتبار 250 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

* بهره‌برداری از  4 فرهنگی در راور
به مناسبت هفته دولت بهره‌برداری از چهار طرح در روستای خورند از توابع بخش مرکزی راور آغاز شد.
بازسازی گلزار شهدای روستای خورند با هزینه بیش از 130 میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد شهید و دهیاری روستای خورند تأمین و پرداخت شده است.
مجموعه ورزشی روباز با مساحت 10 هزار مترمربع با هزینه 500 میلیون ریال از محل اعتبارات تربیت‌بدنی استان کرمان نیز به بهره‌برداری رسید.
ساختمان دهیاری با زیربنای 100 مترمربع با هزینه 100 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و کمک‌های مردم تأمین شده است.
سالن چند منظوره در اردوگاه نبی‌اکرم (ص) با زیربنای 220 مترمربع و با هزینه 700 میلیون ریال از محل اعتبارات ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش استان کرمان تأمین و پرداخت شده است.

* بهره‌برداری از 2 طرح آبیاری تحت فشار در راور
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان راور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت بهره‌برداری از دو پروژه آبیاری تحت فشار در باغ‌های پسته در سطح بیش از 200 هکتار در روستاهای یوسف‌آباد و تقی‌آباد از توابع بخش مرکزی راور آغاز شد.
علی مرشدزاده تصریح کرده است: هزینه اجرای این دو طرح بیش از 5 میلیارد و 800 میلیون ریال است که 2 میلیارد و 900 میلیون ریال آن بلاعوض و مابقی از تسهیلات بانکی با بهره 12 درصد و بازپرداخت هشت ساله پرداخت شده است.
وی افزود: سیستم کنترل مرکزی این طرح‌ها به صورت تمام اتوماتیک و در نوع خود نخستین سیستم در استان کرمان است.
مرشدزاده خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر افزایش راندمان آبیاری و کاهش هزینه‌های تولید، عملکرد محصول تا سقف 50 درصد قابل افزایش است.

* بررسی خشکیدگی قنات حومه راور
وی همچنین ظهر امروز دوشنبه در بازدید از قنات خشکیده روستای خیرآباد شهرستان راور گفت: تنها قنات دایر حومه شهر راور در روستای خیرآباد که به یادگار مانده بود، چند ماه خشکیده است.
مرشدزاده بیان کرد: تنها قنات دایر حومه شهر راور به دلیل خشکسالی‌های متوالی دبی آب آن از 80 لیتر در ثانیه به صفر تقلیل یافته است.
وی در راستای حل مشکل کشاورزان این روستا بیان کرد: هزینه‌ای از محل اعتبارات ملی و خشکسالی سال جاری برای لایروبی و مرمت این قنات اختصاص داده می‌شود.
مرشدزاده خاطرنشان کرد: اراضی باغی و زراعی این روستا 100 هکتار است که در صورت عدم ‌چاره‌جویی از طرف مسئولان کشاورزان در آینده با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.
به گزارش فارس، در این مراسم چند نفر از مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان راور حضور داشتند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول