اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار چهارمحال و بختیاری؛

طرح پمپاژ آب کرف به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: در ششمین روز از هفته دولت طرح پمپاژ آب روستای کرف از توابع شهرستان لردگان با حضور معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

طرح پمپاژ آب کرف به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سرپرست فرمانداری لردگان بعد از ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: اجرای این پروژه از سال 88 در دستور کار قرار گرفته بود.
یدالله خالدی افزود: تاکنون افزون بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی به‌ منظور اجرای این پروژه هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال هشت نفر در این روستا فراهم شده است.
خالدی در ادامه بر ضرورت انتقال دانش و اطلاع رسانی از آخرین یافته‌ها و دستاوردهای علمی بخش‌های کشاورزی به کشاورزان تأکید کرد و گفت: معرفی کشاورزان نمونه و موفق، می‌تواند به طور جدی در فرهنگ‌سازی، ایجاد جو رقابتی سالم و سازنده و ارتقای دانش عمومی در این زمینه مؤثر واقع شود.
وی خاطرنشان کرد: بدیهی است که برای تحقق این هدف، باید از تمام ابزار و روش‌های قابل استفاده از جمله ایجاد شبکه تلویزیونی ویژه کشاورزی، ایجاد سایت‌های اینترنتی، برگزاری نمایشگاه کتب، نشریات و تجهیزات کشاورزی و برگزاری جشنواره‌های ترغیبی، ترویجی، فرهنگی و امثال آن در بخش کشاورزی و در تمام نقاط روستایی بهره برد.
سرپرست فرمانداری لردگان ادامه داد: درحال حاضر روستاییان و کشاورزان ما به عنوان بزرگ‌ترین بخش تولیدی، کشور، کمترین سهم را از برنامه‌های صدا و سیما دارند، درحالی که قطعاً ایجاد یک شبکه تلویزیونی ویژه مباحث کشاورزی با محوریت و موضوعات مختلف علمی، آموزشی، مستند و حتی تفریحی و سرگرمی در این زمینه می‌تواند نقش اساسی و فوق العاده‌ای در آموزش، فرهنگ‌سازی و توسعه این بخش داشته باشد.
وی کمک به ایجاد و توسعه پایگاه‌های اینترنتی، در تمامی روستاها بمنظور تبادل اطلاعات موردنظر در بخش کشاورزی را خواستار شد و افزود: ایجاد سایت اینترنتی ویژه کشاورزی با هدف؛ برقراری ارتباط دو طرفه با کشاورزان و سایر افراد ذی‌نفع، اطلاع‌رسانی درمورد مسائل مختلف کشاورزی، ارائه روش‌های جدید کاشت و داشت و برداشت در ارتقای کشاورزی شهرستان بسیار موثر است.
خالدی ادامه داد: فرهنگ‌سازی و تقویت و توسعه آموزش‌ها در این زمینه به ویژه در مورد روش‌های نوین کاشت، داشت و برداشت انواع محصولات گیاهی و حیوانی در بخش کشاورزی امکانات و زمینه‌های لازم را به منظور تشویق و ترغیب افراد متمول، متخصص و مستعد، برای سرمایه‌گذاری مادی و معنوی در عرصه کشاورزی فراهم می‎سازد.
در ششمین روز از هفته دولت طرح پمپاژ آب روستای کرف از توابع شهرستان لردگان با حضور معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، سرپرست فرمانداری لردگان و جمعی از مدیران شهرستانی بهره‌برداری شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول