اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفت؛

کاهش 8 درصدی مصرف بنزین در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی سازمان امور اقتصاد و دارایی استان قزوین با اشاره به کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: مصرف بنزین 8.3 درصد در استان کاهش داشته است.

کاهش 8 درصدی مصرف بنزین در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فهیمه لزگی ظهر امروز در نشست خبری بیان کرد: یکی از آثار مثبت اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کاهش مصرف و در واقع بهینه شده مصرف است که این موضوع را در بخش‌های مختلف در استان شاهد هستیم.
وی ادامه داد: مجموع مصرف آرد در استان قزوین در قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها یعنی 9 ماه سال 89 حدود 100 میلیون و 520 هزار و 720 کیلوگرم بود که پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سه ماه پایانی سال 89 و سه ماه نخست سال 90 این عدد به 55 میلیون و 694 هزار و 701 کیلوگرم رسید که کاهش مصرف را شاهد هستیم.
معاون اقتصادی سازمان امور اقتصاد و دارایی استان قزوین اضافه کرد: میانگین مصرف ماهانه آرد قبل از اجرای هدفمندی 11 میلیون و 169 هزار و 302 کیلوگرم بود که میانگین مصرف به 9 میلیون و 282 هزار و 450 کیلوگرم رسیده است که مصرف سرانه آرد برای هر نفر در ماه از 9.1 کیلوگرم به 7.6 کیلوگرم رسیده است.
وی با اشاره به کاهش مصرف آب در بخش‌های مختلف عنوان کرد: در هفت ماه بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها میزان مصرف آب در بخش خانگی استان پنج درصد کاهش یافته است که این امر با وجود افزایش تعداد مشترکان صورت گرفته است به طوری که تعداد مشترکان بخش خانگی آب شهری از 188 هزار و 911 مشترک قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به 192 هزار و 305 مشترک بعد از اجرای قانون رسیده است.
لزگی اعلام کرد: در بخش تجاری نیز تعداد مشترکان آب 15 هزار و 253 مشترک بوده است که بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به 15 هزار و 670 مشترک رسیده که یک درصد کاهش مصرف آب را شاهد هستیم.
وی یادآور شد: در بخش صنعتی تعداد مشترکان در قبل و بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها از 455 مشترک به 463 مشترک رسیده است که در این بخش نیز یک درصد کاهش مصرف آب صورت گرفته است.
معاون اقتصادی سازمان امور اقتصاد و دارایی استان قزوین تصریح کرد: در بخش مصرف برق نیز در بخش خانگی 24 درصد کاهش واقع شده که در مجموع در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی 11.4 درصد صرفه‌جویی صورت گرفته است.
وی در خصوص کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: مصرف فرآورده‌های نفتی در حوزه بنزین 8.3 درصد کاهش داشته است، نفت سفید 35.65 درصد، نفت گاز 13.7 درصد و نفت کوره 67.22 درصد کاهش داشته است.
لزگی با اشاره به افزایش مصرف نفت گاز و نفت کوره در نیروگاه‌ها تأکید کرد: مصرف نفت گاز و نفت کوره نیروگاه نیز به ترتیب 45.7 و 36.9 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: در خصوص گاز نیز با توجه به افزایش تعداد مشترکان خانگی و همچنین آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در فصل زمستان و سرمای هوا، اواخر سال 89 و اوایل سال 90، در مجموع دو درصد افزایش مصرف گاز را داشتیم که امیدواریم در سال جاری کاهش مصرف را شاهد باشیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول