اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

منطقه آزاد سردمدار عرصه جهاد اقتصادی است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی خواستار تشکیل دبیرخانه اجرای منویان رهبری درباره سال جهاد اقتصادی در این منطقه شد و گفت: منطقه آزاد انزلی سردمدار عرصه جهاد اقتصادی است.

منطقه آزاد سردمدار عرصه جهاد اقتصادی است
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، علیرضا بهمنی بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با استاندار و نمایندگان مجلس گیلان، تشکیل دبیرخانه اجرای منویات مقام معظم رهبری در باره سال جهاد اقتصادی در منطقه آزاد انزلی را یکی از پیشنهادهای مهم خود عنوان کرد.
وی اظهار داشت: تشکیل چنین دبیرخانه‌ای در مسیر تشریک مساعی و هماهنگی بیشتر برای تسریع در اجرای فرامین ولایت و دستورات رئیس جمهور امر مبارکی است که تعهد به این تشکیل و تقویت این دبیرخانه می‌تواند نقش به‌سزایی در توسعه استان ایفا کند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه از حضرت امام خمینی (ره) یادگار بسیار خوبی در زمینه اهمیت خودکفایی بر جای مانده است، افزود: این امر نسل به نسل به صورت‌های مختلف تداوم داشته و نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری استمرار سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای اهداف عالیه انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی قابلیت بدل شدن به حلقه اتصال ملی به اقتصاد جهانی را دارد، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی با عنایت به کارکردهای ایجابی و راهبردی خود در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، تجاری و گردشگری می‌تواند محوریت تشکیل دبیرخانه و کارگروه پیشنهادی در استان باشد.
بهمنی ادامه داد: با توجه به جلسات متعددی که با سفرا و مسئولان کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز و همچنین استقبال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، این منطقه قابلیت بدل شدن به حلقه اتصال اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی و نیز محوریت تشکیل دبیرخانه و کارگروه پیشنهادی در استان را دارد.
وی منطقه آزاد انزلی را به عنوان بزرگ‌ترین کانون اقتصادی شمال کشور دانست و یادآور شد: ما در این منطقه رسما آمادگی خود را مبنی بر تشکیل دبیرخانه اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی متشکل از نماینده استاندار، نماینده‌ مجمع نمایندگان، نماینده اداره کل دادگستری استان به همراه نماینده منطقه آزاد انزلی اعلام می‌داریم تا این دبیرخانه مبتنی بر نظرات اعضای کار گروه به انجام وظیفه و عمل بپردازد.
به گفته بهمنی، تشکیل این دبیرخانه موجب می‌شود تا گیلان به عنوان نخستین استانی که چنین عملی را در سطح کشور انجام می‌دهد، مطرح شود.
وی با تصریح بر اینکه تشکیل چنین دبیرخانه‌ای هیچ منافاتی با شرح وظایف هر یک از نهادهای استانی ندارد، اذعان داشت: این کار با هدف تسریع در اجرا و تحقق فرمان مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: منطقه آزاد انزلی قابلیت‌هایی دارد که خاص بودن یا انحصاری بودن قوائد، مزایا و معافیت‌های قانونی آن می‌تواند در رسیدن به اهداف سال جهاد اقتصادی و توسعه استان بسیار مؤثر باشد.
وی، قرار گرفتن این منطقه در مسیر کریدور شمال‌جنوب، نزدیکی به بازار بزرگ کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز، بندر در حال ایجاد کاسپین و دیگر مزایای ویژه را عامل قوت و تبدیل گیلان به قطب اقتصادی کشور نسبت به کشورهای منطقه را از مزایای منطقه آزاد انزلی برشمرد.
بهمنی عنوان داشت: کارشناسان منطقه آزاد انزلی موضوعات و مباحث گیلان که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به منطقه آزاد انزلی مرتبط هستند را دسته‌بندی، آسیب‌شناسی، تجزیه و تحلیل و اولویت‌بندی کرده‌اند.
وی اضافه کرد: در همین راستا راهکارهایی بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی، قانون برنامه پنجم توسعه، توانمندی‌های استان و برنامه پنجم توسعه کشور تهیه و تنظیم شده تا با در نظر گرفتن نظرات کارشناسی نمایندگان و استاندار در مسیر برطرف کردن آنها گام برداریم.
مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با قدردانی از کمک‌ها، پیگیری‌ها و راهنمایی‌های نمایندگان استان ابراز داشت: منطقه آزاد انزلی با تمام توان در مسیر اجرایی شدن این طرح و پیشنهاد عزم راسخ دارد زیرا خود را سردمدار عرصه جهاد اقتصادی می‌داند.
در این جلسه مباحث مطرح شده مورد تایید و تاکید استاندار گیلان و نمایندگان مجلس این استان قرار گرفت و مقرر شده تا موارد مربوط به اعمال حاکمیتی در محدوده این منطقه به‌ویژه اجرای دو مصوبه دور سوم سفرهای استانی هیئت دولت به گیلان در زمینه تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی و کالای همراه مسافر در جلسه سوم از طرف منطقه آزاد انزلی بررسی و پیگیری شود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول