اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ایجاد زمینه‌های بهتر سرمایه‌گذاری؛

شهرک صنعتی تولا در قشم گازدار می‌شود

خبرگزاری فارس: عملیات گازرسانی به شهرک تولا در قشم با حضور مسئولان همزمان با هفته دولت به آغاز شد.

شهرک صنعتی تولا در قشم گازدار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، عملیات اجرایی گازرسانی به شهرک صنعتی تولا به طول 61 کیلومتر با اختصاص 21 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد قشم آغاز و به گفته مسئولان ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری میرسد.
سید رضا موسوی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم ظهر امروز در حاشیه آغاز عملیات گازرسانی به این شهرک گفت: با توجه به اهمیت پروژه گازرسانی به شهرکهای صنعتی در قشم ‌بهره‌برداری از این پروژه  میتواند در ‌کاهش هزینه‌های سوخت و توسعه فعالیت‌های صنعتی توسط سرمایه گذاران در این منطقه تاثیر گذار باشد.
پروژه گازرسانی به شهرک تولا در دو فاز انجام میشود که در مرحله اول آن 21 کیلومتر از مجموع 61 کیلومتر اجرا خواهد شد.
همچنین در ادامه بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت در قشم، عملیات اجرایی قطعه سوم بزرگراه خلیج فارس در قشم با 150 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد قشم آغاز شد.
مجید کیا سرپرست معاونت عمرانی این سازمان با اشاره به مطالعات طرح جامع حمل و نقل در جزیره قشم اظهار داشت: در این طرح، تعدادی بزرگراه در مراحل مختلف توسعه جزیره، پیش بینی شده است که یکی از این بزرگراه‌ها در محور ساحل شمالی به نام خلیج فارس حد فاصل بین شهر قشم در بخش شرقی جزیره تا بندر لافت به طول 57 کیلومتر طراحی شده که تاکنون فاز اول  و دوم این بزرگراه احداث و به بهره‌برداری رسیده است‌.
وی ادامه داد: همزمان با هفته دولت، یکی از مهمترین خدمات سازمان منطقه آزاد قشم در بخش حمل و نقل، آغاز عملیات اجرایی فاز سوم بزرگراه به طول 7.8 کیلومتر با اعتباری حدود 150 میلیارد ریال است.
کیا یادآور شد: با توجه به امکانات بالقوه طبیعی بندر کاوه در قشم و اتصال این بزرگراه به تقاطع اسکله کاوه، بهره‌برداری از آن نقش مهمی در توسعه اقتصادی جزیره قشم ایفا میکند که با مهیا شدن حمل و نقل کالا از بندر کاوه قشم با هدف تامین نیازهای مرکز استان هرمزگان و سایر نقاط کشور از مسیر این بزرگراه، این طرح به عنوان یک طرح مهم ملی محسوب میشود.
سرپرست معاونت عمرانی منطقه آزاد قشم با تشریح مشخصات این طرح گفت: این بزرگراه با دو باند رفت و برگشت با فاصله 35 متر و عرض بیش از 11 متر با روکش آسفالت و همچنین دو خط حرکت و یک خط توقف اضطراری و با فراهم ساختن مسیرهای دسترسی مورد نیاز و تقاطع‌های لازم احداث میشود.
وی ادامه داد: فاز نخست بزرگراه خلیج فارس به طول 13.6 کیلومتر با اعتبار 8 هزار میلیارد و 800 میلیون ریال و فاز دوم نیز به طول 4.8 کیلومتر با محورهای فرعی و تقاطع‌ها به طول 2.3 کیلومتر مجموعا با اعتبار 85  میلیارد ریال اجرا شد و همچنین در ابتدای این بزرگراه نیز بلوار خلیج فارس به طول 2.6 کیلومتر با اعتبار 6 میلیارد و 200 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.
کیا تصریح کرد: اعتبارات لازم برای احداث قطعات این بزرگراه و بلوار حاشیه‌ای آن نیز از سوی سازمان منطقه آزاد قشم هزینه شده است.
آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهرک صنعتی تولا در منطقه آزاد قشم و آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم بزرگراه خلیج فارس با حضور مدیر عامل،‌ قائم مقام، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از روسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی در ششمین روز از هفته دولت محقق شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول