اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

رسانه‌ها برای مقابله‌ با تهدیدات غرب با برنامه عمل کنند‌

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: رسانه‌های نظام اسلامی در مقابل فعالیت رسانه‌های دشمن، باید برنامه‌های مناسب داشته باشند و برنامه‌های معرفت دینی، اخلاقی، عقیدتی، ورزشی و تفریحی را گسترش دهند.

رسانه‌ها برای مقابله‌ با تهدیدات غرب با برنامه عمل کنند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، به بیان احکام زکات فطره پرداخت و اظهار داشت: کسانی که بستگانی در شهر دیگر دارند که از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و در نظر دارند زکات فطره خود را برای آنها بفرستند، نمی‌توانند زکات فطره خود را از شهری به شهر دیگر بفرستند اما می‌توانند به آشنای خود در آن شهر تلفن کنند و از او بخواهند مبلغ فطریه را از طرف او به مستحق مدنظر پرداخت کنند.
وی در مورد پرداخت زکات فطره توسط کسانی که به طور شرعی مشمول پرداخت زکات نمی‌شوند، گفت: اگر این اشخاص که در زندگی خود دچار کاستی هستند می‌خواهند به ثواب زکات فطره برسند می‌توانند به اندازه سهم یک نفر زکات فطره را برداشته و پس از دست به دست کردن به شخص نیازمند بدهند اما اگر صغیر در خانه باشد و به دست او بدهند، دیگر نمی‌توانند پس بگیرند.
این مرجع تقلید در ادامه تفسیر سوره نوح به نقش محیط اجتماع در تربیت فرد اشاره کرد و افزود: منظور از اجتماع، مجالس مذهبی، حسینیه‌ها، مساجد، پارک‌ها، محل کار و دوستان بوده و این مسئله بسیار سرنوشت‌ساز است.
وی با اشاره به آیاتی از سوره صافات ابراز داشت: این آیات مبین آن است که یک دوست تاثیر زیادی بر انسان و سرنوشت او دارد؛ چه بسیار کسانی که به واسطه همنشینی با دوست نادان آلوده شدند.
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: تشکیل باندهای سرقت، جنایت و اعمال زشت و منافی عفت که در جامعه دیده می‌شود به وسیله همین دوستان نادان انجام می‌شود، به همین دلیل جوانان باید در انتخاب دوست سختگیر باشند تا دوست آنها به جای گمراه‌کننده، منجی باشند.
وی با اشاره به روایات متعددی از ائمه معصومین(ع) گفت: وجود دوست برای آدمی یک ضرورت است، چرا که انسان بدون دوست تنهاست و حتی در جایی دوست خوب بالاتر از برادر شمرده شده است.
استاد حوزه علمیه قم به سرنوشت پسر نوح اشاره کرد و افزود: بدبختی پسر نوح به دلیل همنشینی با دوست بد بود، چون محیط جامعه میان او و پدرش جدایی انداخت، در حالی که پدرش پیامبر بود.
وی رسانه‌ها را مهم‌ترین پایه‌ریز شخصیتی افراد دانست و بیان کرد: دشمنان برای سیاه‌نمایی یا گسترش شبهات عقیدتی، رسانه‌های مختلفی ساختند تا در مقابل نظام اسلامی بایستند.
آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: رسانه‌های نظام اسلامی در مقابل فعالیت رسانه‌های دشمن، باید برنامه‌های مناسب داشته باشند و برنامه‌های معرفت دینی، اخلاقی، عقیدتی، ورزشی و تفریحی را گسترش دهند.
این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: امروزه بسیاری از افراد به وسیله برنامه‌های ماهواره منحرف شده‌اند و در برخی شبکه‌ها جوانان را مستقیما به مصرف مواد مخدر سوق می‌دهند.
وی با بیان اینکه گروهی به دنبال حذف جوانان پاک از عرصه هستند، خاطرنشان کرد: جوانان و خانواده‌ها باید به هوش بوده و این سرمایه‌های عظیم را به آسانی از دست ندهند.
آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان تاکید کرد: برای رفع مشکلات موجود باید به قرآن و اسلام پناه برده و از خداوند کمک بگیریم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول