اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار؛

کارون اراضی سرچاه اردل را سیراب می‎کند

خبرگزاری فارس: کلنگ پروژه انتقال آب از رودخانه کارون به 550 هکتار از اراضی کشت دیم سرچاه شهرستان اردل با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری به زمین زده شد.

کارون اراضی سرچاه اردل را سیراب می‎کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرمانداری شهرستان اردل ظهر امروز در این مراسم کلنگ‌زنی اظهار داشت: این طرح با اعتباری افزون بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات توسعه باغات در اراضی شیب‌دار روستای سرچاه اردل اجرایی می‎شود.
فیروز خسروی تعداد بهره‌برداران این طرح را 250 خانوار عنوان کرد و گفت: خط انتقال آب برای اجرای این پروژه 4 هزار و 500 متر است.
وی بر ضرورت هدایت آب‌های سطحی در این شهرستان تأکید کرد و گفت: یک روش واحدی برای طبقه‌بندی روش‌های آبیاری سطحی وجود ندارد، در آبیاری سطوح شیب‌دار، چه در هدایت آب در راستای شیب و چه در کنترل جریان در طی پهنای مجموعه آبیاری باید توجه بیشتری داشت.
خسروی با بیان اینکه آماده‌سازی مناسب زمین مهم‌ترین عامل در روش آبیاری سطحی است، گفت: این کار با خاکبرداری قسمت‌های برجسته زمین و منتقل کردن آنها به قسمت‌های گود و در نتیجه ایجاد زمینی مسطح با شیبی یکنواخت انجام می‌شود.
فرماندار شهرستان اردل خاطرنشان کرد: با آماده سازی مناسب زمین افزایش راندمان آبیاری، بهبود نحوه توزیع آب، کاهش فرسایش خاک و کاهش جمع شدن آب در یک‌جا را شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به عوامل مؤثر در آماده سازی زمین، گفت: طرح یک نقشه برای اماده‌سازی زمین کاریست پیچیده و معمولاً وظیفه یک مهندس مجرب و خاک‌شناس است، این متخصصان باید در مورد اندازه زمینی که قرار است آماده‌سازی شود و شیب لازم برای آن شیب‌بندی تصمیم بگیرند به طوریکه مقدار خاکبرداری با خاک‌ریزی یکسان باشد و کمترین مقدار خاک جابه‌جا شود.
کلنگ انتقال آب از رودخانه کارون به 550 هکتار از اراضی روستای سرچاه ظهر امروز با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری، فرماندار شهرستان اردل، بخشدار مرکزی، روسای ادارات، شوراهای اسلامی و اهالی روستا به زمین زده شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول