اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل خدمات درمانی کرمان خبر داد:

افزایش 10 برابری بیمه‌شدگان در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان کرمان گفت: تعداد بیمه‌شدگان در استان کرمان در سال جاری 10 برابر افزایش را نسبت به سال 74 نشان می‌دهد.

افزایش 10 برابری بیمه‌شدگان در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک میلیون و 600 میلیون نفر بیمه‌شده در استان کرمان حضور دارند که این رقم در سال 74 برابر با 160 هزار نفر بود.
 
* سهم مردم از هزینه‌های درمان افزایش یافته است
وی با بیان اینکه کاهش فشار و دغدغه‌های مالی بر مردم در زمان بیماری از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی بیمه خدمات درمانی است، افزود: واگذاری اختیار تعرفه‌گذاری به بخش خصوصی از سال 82 به بعد سبب بالا رفتن سهم مردم از پرداخت‌های حوزه درمان شده است.
جعفری خاطرنشان کرد: با فعالیت بیمه خدمات درمانی از ورشکستگی بیمارستان‌ها جلوگیری شد و وضعیت این مکان‌ها بهبود نسبی پیدا کرده است.
وی بیان کرد: بیمه خدمات درمانی خواسته دولت‌مردان در زمینه گسترش چتر بیمه‌ای و شفاف‌سازی هزینه‌های درمانی مردم را برآورده کرد.
جعفری هم‌پوشانی بیمه‌ای، بالا رفتن پرداخت از جیب مردم، نظام ارزشیابی نامطلوب در بیمارستان‌ها، ضعف آموزش و فرهنگ در الگوی تجویز دارو و تقاضاهای کاذب یا القایی برای دریافت خدمات را از مهم‌ترین چالش‌های سازمان‌های بیمه‌گر در کشور برشمرد.
وی بیان کرد: بیمه به صورت غیرمستقیم در بهبود شاخص‌های سلامت و به ویژه در بهبود عدالت در حوزه سلامت تاثیرگذار است.
 
* تصادف، سکته و سرطان سلامت ایرانی‌ها را تهدید می‌کند
جعفری با اشاره به اینکه بیمه خدمات درمانی استان کرمان برای رفاه مردم با 98 درصد موسسه‌های درمانی شامل یک‌‌هزار و 300 مورد قرارداد همکاری بسته است، اذعان کرد: این نهاد مبلغی برابر با 8 میلیارد تومان به صورت ماهانه به این موسسه‌ها پرداخت می‌کند.
وی با بیان اینکه ایران دومین کشور در زمینه مصرف دارو است، بیان داشت: در استان کرمان میانگین تجویز دارو کمتر از متوسط کشوری است.
جعفری خاطرنشان کرد: با وجود فراز و نشیب‌های حوزه سلامت به برکت انقلاب اسلامی و تعهد دولت‌مردان وضعیت ایران بر اساس شاخص‌های جهانی مطلوب است.
وی افزود: بیمه درمانی به 92 درصد خانواده‌های ایرانی نفوذ کرده است.
جعفری گفت: توسعه انسانی شاخص مهمی برای سازمان جهانی بهداشت است که ایران در این زمینه رتبه 70 را در بین 170 کشور دارد.
وی میزان فاصله فقیر و غنی در کشور را 38 درصد ذکر کرد و بیان داشت: مرگ و میر مادران از 157 مرگ در 100 هزار به 25 مرگ در 100 هزار کاهش یافته است.
 
* هر 8 ساعت یک نفر سرطان می‌گیرد
جعفری اذعان کرد: تمام نهادهای تاثیرگذار حوزه سلامت به سوی کانون‌ها و چالش‌های جدیدی چون سوانح و تصادفات، بیماری‌های قلبی و سرطان کشانده شده است.
وی تصریح کرد: تاثیر جنگ در مرگ 11 درصد است در حالی که سوانح و تصادفات در ایران 22 درصد مرگ را به خود اختصاص داده است.
جعفری شیوع بیماری‌های قلبی در دنیا را 30 درصد و در ایران 38 درصد ذکر کرد و گفت: سن ابتلا به سکته‌های قلبی در ایران به زیر 40 سال رسیده است، در حالی که این سن در کشور بالای 50 سال است.
وی با بیان اینکه سرطان در ایران به یک سونامی تبدیل شده است، بیان داشت: بر اساس یک گزارش تکان‌دهنده هر ساعت هشت نفر در ایران به سرطان مبتلا می‌شوند.
جعفری تصریح کرد: زندگی ماشینی، پشت میزنشینی، غذاهای آماده، آلودگی محیط زیست از جمله عوامل افزایش این بیماری‌ها به شمار می‌رود.
مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان کرمان عنوان کرد: در این زمینه لزوم توجه به تغییر در سبک زندگی به شدت احساس می‌شود.
جعفری گفت: سازمان‌های بیمه‌گر نیز باید از درمان‌محوری به سلامت محوری تغییر نگرش دهند.
 
* کمبود پزشک خانواده در کرمان
وی با اشاره به عملکرد بیمه خدمات درمانی استان کرمان بیان کرد: در دولت نهم و از محل اعتبارت دور دوم سفر هیئت دولت به استان کرمان ساختمان‌های این اداره کل در کهنوج و بم احداث شد و ساخت ساختمان زرند در دستور کار قرار گرفت.
جعفری راه‌اندازی صندوق بیمه ایرانیان در استان کرمان و بیمه شدن 95 هزار نفر از مردم این خطه را از مهم‌ترین دستاوردهای بیمه خدمات درمانی استان کرمان برشمرد.
وی استقرار و نهادینه‌سازی طرح پزشک خانواده و به کارگیری 600 پزشک و ماما در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار را از دیگر دستاوردهای بیمه خدمات درمانی در استان کرمان ذکر کرد.
جعفری از حضور 250 تیم سلامت در استان کرمان خبر داد و افزود: در هر ماه حدود 1.5 میلیارد تومان به این تیم‌ها پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 300 هزار نفر بیمه شده روستایی در استان کرمان حضور دارند، خاطرنشان کرد: در هر ماه به طور متوسط 400 هزار نفر به پزشکان خانواده مراجعه می‌کنند.
مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان کرمان اظهار داشت: با توجه به اصلاح میزان پرداخت دستمزدها در جنوب استان کرمان کمبود پزشک در این مناطق کمتر شده، اما هنوز هم به 35 نفر پزشک نیاز است.
 
* استقرار تیم سلامت در تمام دهستان‌ها  
وی به استقرار تیم سلامت در مرکز تمام دهستان‌های استان کرمان اشاره و بیان داشت: به ازای هر 4 هزار و 300 نفر روستایی در استان کرمان یک نفر پزشک حضور دارد در حالی که این رقم در کشور یک پزشک به ازای 4 هزار نفر است.
جعفری توجه به مشتری‌مداری و ارتقای کرامت مردم در نظام اداری را از اولویت‌های بیمه خدمات درمانی استان کرمان برشمرد و بیان داشت: توسعه خدمات غیرحضوری و اینترنتی شامل تعویض دفترچه بیمه از طریق اینترنت، تلفن و پیام کوتاه، اخذ نوبت اینترنتی از پزشکان، تایید داروهای گران‌قیمت توسط اینترنت در محل داروخانه‌ها و تحویل دفترچه و چک خسارت بیمه‌شدگان در درب منزل از جمله این خدمات است.
وی از استقرار 90 پیشخوان بیمه خدمات درمانی در استان کرمان خبر داد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول