اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آرین‌منش ‌در گفت‌وگو با ‌فارس:

اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس در دستور کار بهارستان قرار گرفت

خبرگزاری فارس: عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: نمایندگان مجلس در جلسه علنی بررسی یک فوریت لایحه "اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها" را در دستور کار قرار دادند.

اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس در دستور کار بهارستان قرار گرفت
جواد آرین‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: برخی از نمایندگان ایراد گرفته بودند که چرا این لایحه دیر تقدیم مجلس شده است، باید گفت ما لایحه را از سال قبل آماده کرده بودیم اما نمایندگان بررسی طرح یک فوریتی استانی شدن انتخابات را در دستور کار داشتند که نهایتا این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در سالی که نیاز به آرامش است و باید تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات سالم داشته باشیم چنین لایحه‌ای جز ناامنی خاصیت دیگری ندارد، به طوریکه پس از ارائه این لایحه به مجلس از سراسر کشور با نماینده‌ها تماس گرفته و دغدغه‌های خود را مطرح می‌کنند.
آرین‌منش تصریح کرد: از این رو انتظار بود که دولت احمدی‌نژاد نیز لایحه مشابهی برای افزایش تعداد نمایندگان از ۲۹۰ به ۳۱۰ نفر را در سال 8۸ به مجلس ارائه دهد که چنین نشد و با تاخیری دو ساله این لایحه عازم بهارستان می‌شود.
آرین‌منش افزود: آن هم در شرایطی که حدود هفت ماه دیگر تا انتخابات مجلس نهم باقی است و البته وزارت کشور امیدوار است که تا آن زمان این لایحه به تصویب مجلس برسد تا اجرای قانون اساسی به تاخیر نیفتد.
آرین‌منش تصریح کرد: مبنای افزایش تعداد نماینده‌ها، افزایش تعداد حوزه‌های انتخابیه از ۲۰۷ به ۲۲۳ حوزه است که جزئیات آن در لایحه دولت خواهد آمد و هنوز مشخص نیست، اینکه به نسبت افزایش چه میزان از جمعیت، چند نماینده در هر حوزه انتخابیه یا استان اضافه میشود، موضوعی است که در قانون اساسی اولیه جمهوری اسلامی ایران آمده بود.
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: بر اساس ماده ۶۴ قانون اساسی اول -مصوب سال ۵۸- «به‏ ازای‏ هر ۱۵۰‏ هزار نفر افزایش جمعیت،‏ یک‏ نماینده‏ باید به مجلس اضافه می‌شد»، اما در اصلاحیه این قانون در سال ۶۸ آمده است: «محدوده‏ حوزه‏‌های‏ انتخابیه‏ و تعداد نمایندگان‏ را قانون‏ معین‏ می‌کند.»
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول